موتورهای انژکتوری با سیستم سوخت تزریقی ابتدا برای موتورهای دیزلی اختراع شد و توسط آلمانی ها و به دستور هیتلر اصلاح گردید تا بتواند مورد استفاده موتور هواپیما های ارتش هیتلری قرار گیرد .
می توان گفت که موتور کاربراتوری به نمونه انژکتوری برتری و ارجعیت دارد . ولی عدم استفاده از کاربوراتور و انتخاب انژکتور توسط آلمانی ها به این دلیل بود که استفاده از کاربوراتور در هواپیما در مناطق نامناسب تمایل زیاد به تولید یخ دارد وهمچنین امتیاز دیگر انواع انژکتوری تاثیر ناپذیر بودن عملکرد آن در حین انجام مانورهای جنگی خطر ناک بود .
فهرست عناوین این مقاله 46 صفحه ای عبارتند از :
- مزایای سیستم تزریقی
- سیستم های Jetronicموجود
- آشنایی با سیستم های سوخت رسانی کاربراتوری و انژکتوری و مزایای استفاده از تکنولوژی های جدید سوخترسانی در خودرو
- کاربراتور چیست
- کاربراتور چگونه کار می کند ؟
- انواع کاربراتور
- معایب عمده ذاتی دلکو
- سیستم های پاشش مستقیم سوخت
- دستگاه خنک کاری موتورهای احتراقی
- خلاصه عمل سیستم خنک کاری
- ایجاد خلا در سیستم خنک کاری
- روش های کنترل حرارت موتور بوسیله ترموستات
- روشهای بالا بردن قدرت خنک کاری موتور
- انواع پروانه های هیدرولیکی
- مقدار انبساط ضد یخ
- اثرات خورندگی
و ...