فایلکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فایلکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

اوکراین 9ص

اختصاصی از فایلکو اوکراین 9ص دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 9

 

اوکراین

اوکراین ( Ukraine ) واقع است در شرق اروپا ، غرب روسیه ، شرق مولداوی ، جنوب بلاروس ، شرق لهستان ، اسلوواکی و مجارستان ، شمال رومانی و در کنار دریای سیاه ( شمال دریای سیاه ) . پایتخت اوکراین ، شهر کیف ( Kyiv Or Kiev ) با 2 میلیون و 800 هزار نفر جمعیت می باشد . مساحت اوکراین 603.700 کیلومتر مربع و جمعیت آن 46 میلیون و 300 هزار نفر می باشد . از مهمترین شهرهای اوکراین می توان به ، خارکوف 1 میلیون و 470 هزار نفر ، دنیپروپتروفسک 1 میلیون و 064 هزار نفر ، اودسا 1 میلیون و 029 هزار نفر ، دونتسک 1 میلیون و 016 هزار نفر و زاپوروژیه 814 هزار نفر اشاره کرد . جنوب غرب اوکراین رشته کوههای کاراپتیان ( Carapethian Mountains ) واقع شده و از جمله نواحی کوهستانی اوکراین به شمار می رود ، در جنوب این کشور نیز شبه جزیره ی کریمه ( Crimean Peninsula ) قرار دارد . اوکراین دارای زمستان هایی سرد و تابستان هایی معتدل می باشد ، غرب و جنوب غرب اوکراین در زمستان ها بسیار سرد می باشد ، آب و هوای جنوب اوکراین نیز به دلیل همجواری با دریای سیاه ، مدیترانه ای بوده و از تابستان هایی نسبتا گرم برخوردار است . بلندترین نقطه ی اوکراین ، قله ی هورا هوورلا ( Hora Hoverla ) می باشد که در میان رشته کوههای کاراپتیان در جنوب غرب اوکراین واقع شده و 2061 متر ارتفاع دارد . اوکراین سابقا با نام " کیفان روس " ( Kievan Rus ) تا قرن 16 میلادی شناخته می شده است . در قرن 9 میلادی ، کیف یکی از مهمترین مراکز سیاسی و فرهنگی اروپای شرقی بوده است . کیفان روس در در قرن 10 میلادی به اوج قدرت خود رسید و آیین مسیحیت را از امپراطوری روم شرقی ( بیزانس ) اقتباس نمود . پیروزی مغولان در سال 1240 میلادی به نزدیک به دو قرن قدرت کیفان روس در اروپای شرقی خاتمه داد . بین قرون 13 تا 16 میلادی کیف تحت نفوذ لهستان و قدرت های اروپای غربی بود . مذاکرات اتحادیه ای موسوم به ، اتحادیه ی برست - لیتووسک ( Union of Brest-Litovsk ) در سال 1596 منجر به تقسیم اوکراین به دو قسمت " اوکراین ارتدکس " و " اوکراین کاتولیک " شد . در سال 1654 اوکراین از تزار مسکو خواستار کمک برای محافظت از اوکراین در برابر لهستان شد و پیمان پریاساو ( Treaty of Pereyasav ) بین دو طرف امضا شد ، مسکو از این پیمان اینگونه برداشت کرد که اوکراین پذیرفته است که حکومت آن را مسکو بر عهده گیرد ، از آن پس به بعد اوکراین در خاک روسیه حل گشت و به نوعی به یکی از استان های این کشور تبدیل شد . پس از انقلاب بلشوییکی سال 1917 میلادی ، اوکراین در 28 ژانویه ی 1918 از روسیه اعلام استقلال کرد . پس از چند سال جنگ بین دو طرف نیروهای ارتش سرخ شوروی بر اوکراین فائق امدند . در سال 1920 اوکراین به یکی از جماهیر شوروی تبدیل شد ، در سال 1922 اوکراین به عنوان یکی از بنیان گذاران اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیست شناخته شد ، در سال 1930 دولت اوکراین دستور اشتراکی کردن زمین های کشاورزی را صادر کرد ، بسیاری از کشاورزان با این دستور به مخالفت پرداختند ، ولی دولت به زور زمین های آنان را مصادره کرد ، نتیجه ی این امر گرسنگی بیش از 5 میلیون نفر بود . پس از جنگ جهانی دوم ، اوکراین از جمله مناطقی بود که بیشترین خسارات و ویرانی ها را متحمل شد . در 26 آوریل 1986 یک واقعه ی مهم اتفاق افتاد و آن انفجار یکی از نیروگاه های هسته ای شوروی به نام " چرنوبیل " ( Chernobyl ) در خاک اوکراین بود که بدترین حادثه ی انفجار هسته در جهان نام گرفت و خسارات انسانی و زیست میحطی مخربی را برجای گذاشت . اوکراین در 24 آگوست 1991 از شوروی اعلام استقلال کرد . در 29 اکتبر 1991 پارلمان اوکراین رای به تعطیل کردن نیروگاههای هسته ای این کشور داد و خواستار کمک های بین المللی برای برچیدن تاسیسات هسته ای خود شد . در سال 1990 پارلمان اوکراین لئونید کراوچوک ( Leonid Kravchuk ) را به عنوان رئیس جمهور اوکراین معرفی کرد . در دسامبر 1991 ، روسیه ، اوکراین و بلاروس اتحادیه ی کشورهای مستقل مشترک المنافع را تشکیل دادند و مرکز آن نیز شهر مینسک ( پایتخت بلاروس ) اعلام شد . در سال 1994 آمریکا ، روسیه و اوکراین معاهده ای را برای انهدام زرادخانه های هسته ای اوکراین به امضا رساندند . در اکتبر 1994 اوکراین برنامه ی آزاد سازی اقتصاد و برقرار کردن تسلط حکومت مرکزی به منطقه ی کریمه را اجرا کرد . در سال 1995 رهبر جدایی خواه کریمه برکنار و قانون اساسی کریمه لغو گردید . بحران مالی در پاییز 1998 در روسیه مشکلات گسترده ای را برای اوکراین به همراه داشت زیرا 40 % تجارت خارجی اوکراین به روسیه وابسته بود و بیشتر صنایع مهم نیز هنوز در کنترل دولت بود ، همچنین فساد نیز به شدت گسترش پیدا کرده بود ، در نتیجه سرمایه گذاران غربی کمترین تمایل را برای سرمایه گذاری در اوکراین نداشتند . در انتخابات دسامبر 1999 نخست وزیری اوکراین کاندید متمایل به غرب و اصلاحات اقتصادی به نام " ویکتور یوشچنکو " ( Victor Yushchenko ) به عنوان نخست وزیر اوکراین منصوب شد او همچنین بین اوکراینی ها نیز محبوبیت زیادی داشت ولی در آوریل 2001 با نفوذ عناصر تندروهای حزب کمونیست و بازرگانان بزرگ اوکراینی در پارلمان رای به عدم صلاحیت او برای پست نخست وزیری داده شد . در زمستان 2001 میلادی اوکراین عرصه ی اعتراضات و تظاهرات داخلی بود ، معترضان خواستار کناره گیری رئیس جمهور " لئونید کوچما " ( Leonid Kuchma ) از قدرت بودند ، آنها کوچما را به مشارکت در قتل روزنامه نگاران مخالف و فساد دولتی متهم می کردند . در سال 2004 کوچما اعلام کرد که از قدرت کناره گیری می کند . انتخابات ریاست جمهوری اوکراین ، ویکتور یوشچنکو نخست وزیر اصلاح طلب پیشین و متمایل به غرب را در مقابل ویکتور یاناکوویج ( Victor Yanukovych ) نخست وزیر فعلی و متمایل به روسیه قرار داد . در انتخابات 21 نوامبر 2004 اوکراین ، ویکتور یاناکوویچ با 49 % آرا بر ویکتور یوشچنکو با 46 % آرا فائق آمد ولی یوشچنکو و هواداران با اعلام تقلب در انتخابات به نتایج انتخابات اعتراض کردند . پس از اعلام نتایج انتخابات طرفداران یوشچنکو به خیابان های کیف ، پایتخت و سایر شهرهای اوکراین ریختند و تظاهرات کردند . پس از دو هفته اعتراضات خیابانی ، سرانجام انقلابی که به " انقلاب نارنجی " ( Orange Revolution ) به خاطر رنگ نشان کمپین انتخاباتی یوشنکو ، نامیده شد ، به پیروزی رسید . در 3 دسامبر دادگاه عالی اوکراین انتخابات 21 نوامبر را باطل و نامعتبر اعلام کرد و رای به برگزاری انتخابات مجدد در 26 دسامبر داد .در انتخابات 26 دسامبر 2004 این بار ویکتور یوشچنکو با برتر 52 % آرا در برابر 44 % آرای یاناکوویچ به عنوان رئیس جمهور اوکراین برگزیده شد . در ژانویه ی 2006 ، روسیه ناگهان نرخ فروش گاز خود به اوکراین را چهار برابر افزایش داد که این اتفاق باعث خشم اوکراین شد ، اوکراین به منظور جلوگیری از بروز خسارت های اقتصادی مذاکرات در این باره را با روسیه آغاز کرد و با توافق بر سر قیمت گاز مجددا گاز روسیه به اوکراین جریان پیدا کرد . در 18 دسامبر 2007 نیز خانم یولیا تیموشنکو ( Yulia Timoshenko ) از حزب " اوکراین به پیش " ( Forward Ukraine ! ) به عنوان نخست وزیر اوکراین انتخاب شد . نژاد 77 % اوکراینی ها ، اوکراینی ، 17 % روس ، بلاروسی ، مولداوریایی ، تاتار ، بلغار ، مجار ،رومانیایی ، لهستانی و یهودی 6 % می باشد . همچنین دین 19 % مردم اوکراین ، ارتدکس ، 16 % کاتولیک ، 5 % پروتستان و حدود 70 % باقی مانده نیز عمدتا دینی ندارند . زبان اوکراینی زبان رسمی در اوکراین است ، زبان روسی نیز کاربرد دارد . واحد پول


دانلود با لینک مستقیم


اوکراین 9ص

پاورپوینت مدیریت استراتژیک در ورزش

اختصاصی از فایلکو پاورپوینت مدیریت استراتژیک در ورزش دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

دسته بندی : پاورپوینت

نوع فایل :  .ppt ( قابل ویرایش و آماده پرینت )

تعداد اسلاید : 101 اسلاید


 قسمتی از متن .ppt : 

 

Strategic Management

Concept and Cases

تامسون / استریکلند

ارائه :حسین عیدی دانشجوی دکتری مدیریت ورزشی دانشگاه گیلان

(Management) مدیریّت

فرآیند انجام کارها به‏طور اثربخش و کارآ

به‏وسیله دیگران

برنامه‏ریزی

سازمان‏دهی

رهبری

کنترل

دستیابی به اهداف

ارتباط وظایف مدیریّت

انواع برنامه‏ریزی


دانلود با لینک مستقیم


پاورپوینت مدیریت استراتژیک در ورزش

پاورپوینت ماهیت پرخاشگری در انسان

اختصاصی از فایلکو پاورپوینت ماهیت پرخاشگری در انسان دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

دسته بندی : پاورپوینت

نوع فایل :  .ppt ( قابل ویرایش و آماده پرینت )

تعداد اسلاید : 29 اسلاید


 قسمتی از متن .ppt : 

 

ماهیت پرخاشگری در انسان

تعریف واژه پرخاشگری

در روانشناسی اشاره به تعدادی از رفتارها دارد که می توانند به آسیب های فیزیکی و روانی برای خود شخص، دیگران یا اشیائی که در محیط قرار دارد منجر شود، پرخاشگری می توانند در شکل های متعددی بروز پیدا کند که شامل ذهنی، زبانی، روانی، فیزیکی است.

هر رفتاری که مخرب و یا خشونت آمیز است و به دیگران صدمه می رساند یا بالقوه می تواند آسیب برساند. بطور کلی رفتارهای پرخاشگرانه این قدرت را دارا هستند که ایجاد درگیری یا تخریب بکنند. محققان مطرح کرده اند که اشخاصی که پرخاشگری می کنند می گویند که این حالت در آنها قابل کنترل نیست و هیچ طرح ذهنی از قبل برای بروز این رفتار نداشته اند.

هدف از پرخاشگری چیست؟

پرخاشگری می تواند به هدفهای متعددی بیانجامد:

1ـ برای ارضاء خشم شخصی

2ـ برای رسیدن به یک هدف

3ـ برای بیان عواطف

4ـ یک واکنش نسبت به ترس

5ـ یک عکس العمل برای درد

6ـ رقابت با دیگران

چند نوع پرخاشگری داریم؟

1ـ پرخاشگری مثبت

2ـ پرخاشگری منفعل

3ـ پرخاشگری وسیله ای

4ـ پرخاشگری خصمانه

5ـ پرخاشگری مستقیم

6ـ پرخاشگری غیرمستقیم


دانلود با لینک مستقیم


پاورپوینت ماهیت پرخاشگری در انسان

تحقیق در مورد فناوری آموزشی در کلاس تغییرات تدریجی 20ص

اختصاصی از فایلکو تحقیق در مورد فناوری آموزشی در کلاس تغییرات تدریجی 20ص دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

دسته بندی : وورد

نوع فایل :  .doc ( قابل ویرایش و آماده پرینت )

تعداد صفحه : 20 صفحه


 قسمتی از متن .doc : 

 

فناوری آموزشی در کلاس : تغییرات تدریجی

از نگاه معلمان ، منظور از فناوری در آموزش شامل : تابلو ، گچ ، قلم و شاید نمایش فیلمی از طریق پروژکتور باشد .

در حالی که ، به طور گسترده دامنه ای از ابزارهای فناوری نظیر تلویزیون ، دوربین های ویدیویی ، ماشین های گرافیگی ،رایانه ها، دوربینهای دیجیتالی، اسکنرها و بسیاری از فناوریهای دیگر در نظامهای تربیتی استفاده میشود . همانگونه که معلمان و دانش آموزان به این ابزارها دسترسی می یابند ، نگرانی هایی درباره استفاده از آنها در معلمان ایجاد می شود که چگونه فناوری را در آموزش ادغام و چطور کوشش ها یشان را در کمک به یادگیری دانش آموزان به طور موثر به کار گیرند.

تجربه و نتایج بررسی های انجام شده به ما می گوید که این عمل ، آنی و یک شبه صورت نمی گیرد و این کار نیازمند توانایی ها و مهارتهایی است که از طریق آموزش بصورت تدریجی صورت می گیرد.

از جمله مهارتهایی که معلمان و دانش آموزان باید مجهز به آن باشند ، سواد دیجیتالی است .

استفاده از ICT در ظهور ظرفیت های پنهان دانش آموزان اثر گذار خواهد بود . وسبب میشود حواس بیشتری از دانش آموزان به کار بیفتد و یادگیری بهتر صورت گیرد.

شاید بتوان ICT را کاتا لیزوری در نظر گرفت که شیوه های تفکر در باره یاد دهی ـ یادگیری را فعال میکند و موجب تغییر در کلاس درس میشود. برای پاسخ گویی نیازهای مطرح شده ، تلفیق ICT با آموزش ضرورتی انکار ناپذیر است.

یکی از راههای ایجاد انگیزه در دانش آموزان برای بکارگیری ICTبه عنوان یک ابزار ،تعیین فعالیتهای مناسب برای آنان در زمینه تولید اطلاعات و نیز پرورش خلاقیت آنان از طریق معرفی ابزارهای تولیدو پردازش اطلاعات است .

مشاهده واقعیت های زندگی در عصر دانایی و تغییر و تحول در مشاغل و شیوه های تعامل و ارتباطات ،وتوسعه خدمات و مهارتهای حرفه ای ایجاب می کند که دانش آموزان ضمن کسب دانش ، دامنه ارتباط خود را با دیگران توسعه دهند،در فعالیتهای گروهی بطور موثر شرکت کنند، تفکر انتقادی و خلاق داشته باشند ،و برای تصمیم گیری وانتخاب راه حلهای مناسب ،از دانش و توانایی لازم برخوردار باشند واین در سایه ICT امکان پذیر است .

برای ایجاد محیط های یادگیری فعال ،فناوری های اطلاعات و ارتباطات میتوانند، ابزار و امکانات نرم افزاری بسیار موثری را در اختیار معلم قرار دهند. هر چه معلمان با امکانات و قابلیت های فناورانه بیشتر آشنا شوند، بهتر می توانند از ویژگی های فناوری استفاده کنندو در ایجاد و غنی سازی محیط های یادگیری فعال در کلاس درس از خود ابتکار و نوآوری نشان دهند و توفیق بیشتری بدست آورند. زیرا نوآوری ، بیشتر از جوشش درون مایه می گیرد تا تقلید صرف .

فناوری ICT زمینه را برای یادگیری مادام العمرفراهم می کند و همه افراد با توجه به نیازها و تواناییهای خود میتوانند ، با دسترسی به فناوری مناسب ،به یادگیری بپردازند. معلمان نیز باید با استفاده از فناوری های گوناگون شیوه های تدریس و یادگیری به شیوه سنتی را تغییر دهندو دگرگون کنند و با این تغییر ،در پیشرفت علوم و اثربخشی آن بکوشند.در حل مسایل به شکل گروهی ، درعین این که همه بطور فعال درگیر انجام دادن تکالیف و فعالیت اند هر دانش آموز نقش خاصی دارد.

کلیدواژه : فناوری آموزشی ، تدریس ،یادگیری ،علوم ،فناوری اطلاعات ،ارتباطات ،سواد دیجیتالی

مقدمه

یکی از مهمترین موضوعاتی که امروزه دست اندرکاران تعلیم و تربیت کشور را به خود مشغول کرده است ، نحوه ی مواجه شدن آموزش و پرورش با فرصت ها و تهدیدهای حاصل از گسترش و توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات و برنامه ریزی دقیق و اصولی برای بهره برداری و استفاده از آن است . به ویژه ، با توجه به تأثیر این فناوری های نوین در شیوه های یاددهی ـ یادگیری و تغییر نقش معلمان ، ضروری است که زمینه هایی فراهم شود تا هم وزارت آموزش و پرورش بضاعت موجود در جامعه ی معلمان را شناسایی کند و هم معلمان گرامی به شناسایی و ارتقای مهارت های خود در زمینه های کاربرد فناوری های نوین نظیر ICTو ITو در آموزش بپردازند .

فناوریهای اطلاعات و ارتباطات ((ابزارها و وسایلی که به هر طریق موجب تولید ، انباشت ، پردازش و اشاعه ی اطلاعات شوند، فناوری های اطلاعاتی و ارتباطی (ICT) نامیده می شوند)) همچنین بنا به تعریفی دیگر ، ((فناوری اطلاعات وسیله ای برای ذخیره سازی ، پردازش و ارائه اطلاعات است که به صورت الکترونیکی و مبتنی بر تعدادی رسانه است )) .هیچ تعریف روشن جامع و کاملی از سواد دیجیتالی وجود ندارد معلمان و دانشمندان علاوه بر سواد سنتی که شامل خواندن، نوشتن، گوش دادن و صحبت کردن است، نیازمند مهارتهای فناوری برای برقراری ارتباط ، بررسی ، دسترسی به اطلاعات ، استفاده از اطلاعات ، پردازش ، تفکر انتقادی در باره ی پیامها از طریق رسانه ها و درک ارزشیابی داده ها هستند. بنابراین، معلمان و دانش آموزان نیازمند این سواد هستند. این سواد ، خود مشتمل بر: الف) سواد بنیادی ب) سواد علمی ج) سواد اقتصادی د) سواد تکنولوژیکی ه) سواد تصویری و) سواد اطلاعاتی ز) سواد چندفرهنگی ح) سواد آگاهی جهانی است .

فناوری چیست؟

(( فناوری یعنی علم و فن انجام دادن کارها از طریق کار بست )) ، ((بینش های فناورانه در قلب آمال ، آرزوها و باورهای بشر برای آینده قرار دارند.)) امروزه ((طبقه های ))متعددی از فناوری را می توان به شرح زیر شناسایی کرد:

1ـ فناوری به عنوان ابزار .

2ـ فناوری به عنوان دانش.

3ـ فناوری به عنوان مجموعه فعالیت ها.

4ـ فناوری به عنوان یک فرایند .

5ـ فناوری به عنوان یک نظام اجتماعی ـ فنی .


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق در مورد فناوری آموزشی در کلاس تغییرات تدریجی 20ص

تحقیق درباره گزیده ای از آزمایشهای ASTM آزمایشگاه تکنولوژی بتن

اختصاصی از فایلکو تحقیق درباره گزیده ای از آزمایشهای ASTM آزمایشگاه تکنولوژی بتن دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 41

 

کانی‌های ثانوی

( رس‌ها)

پیدایش و تشکیل رسها

رس‌ها از نظر فیزیکی، ذراتی هستند که در محدوده قطری کوچکتر از 2 میکرون قرار دارند که از آنها رسهای سیلیکاتی معمولاً از کانیهای اولیه مانند فلدسپاتها، میکاها آمفیبول و پیروکسین تکامل می‌یابند. درباره تشکیل آنها عقاید متعددی ابراز شده که با اندک اختلافی در مطالب زیر منتشر کند:

الف: تجزیه و تغییر شکل فیزیکی کانیهای سیلیکاتی لایه‌ای مانند میکاها فلدسپاتها آمفیبول وپیروکسین.

ب: تجریه شیمیایی کانیهای اولیه مخصوصاً فلدسپاتها همراه با ترکیب و تبلور مجد عنصر نهابی تجزیه( کریستالیزاسیون مجدد)

راجع به الف – سیلیکاتهای متورق با حفظ ساختمان و ترکیب اصلی خود تغییر ماهیت می‌دهند. بدین ترتیب که از بین طبقات داربست‌ها، یونهای آزاد شده و جای خود را به مولکولهای آب محتوی هیدروژن آزاد (H3O = هیدرونیوم) می‌دهند مثلاً در مورد موسکوویت که داربست کریستالی محکمی دارد وضع از این قرار است:

یونK موجود در فواصل لایه‌ها در اثر تجزیه بعدی جای خود را به یونهای H داده و خود بصورت آزاد در محلول خاک وارد می‌شود ساختمان کرستالی کانی جدید که همان رس ایلیت1 با کانی قبلی یعنی موسکوویت شباهت کامل داشته و فقط در بین لایه‌ها جای پتاس یونهای هیدروژن مستقر شده‌اند اگر به محیط مزبور که رسها تازه تشکیل یافته ایلیت در آن فراوان‌اند به مقدار کافی نمکهای محتوی پتاس اضافه شود پتاس می‌تواند در فواصل لایه‌ها مجدداً وارد شده و ترکیب محکمی را بوجود آورد در این شرایط پتاس دیکر قابل تبادل نبوده و بیشتر حالت تثبیت2 پیدا می‌کند.

روند تجزیه ارتوکلاس به رس دارای ترکیب شیمیایی ساده یعنی کائولینیت بدین نحو است:

 

پتاس آزاد شده در این فعل انفعال تخریب مبین این موضوع است که در اثر هوازدگی کانی‌های اولیه در محیط‌های متفاوت خاک عناصر شیمیائی( بسته به ترکیب سنگ ما در اولیه) در خاک برای تغذیه گیاه آزاد می‌شوند.

ملاحظه دقیق فرمول شیمیائی ساده‌ترین رس‌ها معلوم می‌سازد که آنها ترکیبات ثانوی سیلیکتهای متورق آبدار آلومینیوم بوده و فرمل کلی آنها را می‌توان عبارت از دانست در ترکیب شیمیای انواع مختلف رسها نسبت:

 

متفاوت بوده و بین 2 و 7 متغیر است.

در شرایط آب و هوائی مختلف زمین و در ارتباط با زمان تشکیل رسهای متفاوتبی پدید آمده‌ان چنانکه در شرایط اقلیمی استوائی و نیمه استوائی مرطوب در خاکها رسهای کائولینیتی بیشتر تشکیل می‌گردد در صورتی که در شرایط نیمه مرطوب معتدل رسهای ایلیت و مونتمور یلونیت از نظر مقداری غلبه دارند. خاکهای لسی و همینطور خاکهای شور تحت تأثیر آب زیرزمینی اکثراً محتوی ایلیت فراوانی‌اند ایلیت از سنگ مادرهای دارای واکنش اسیدی بویژه گرانیت و دیوریت نیز بمقدار قابل توجهی در خاکها ایجاد می‌شود در حالیکه از تخریب سنگهای آذرین بازیک مانند بازالت کانیهای رسی مونتمور یلونیت و ورمی کولیت پدید می‌آیند.

از طرف دیگر در محیطهای متنوع تشکیل در اثر جابجائی یونهای شرکت کننده در ساختمان رسها ممکن است رسهای جدیدی تشکیل گردند چنانکه ایلیت در آب و هوای گرم و مرطوب با اندک تغییراتی می‌تواند به مونتموریلونیت و سپس کائولینیت تبدیل گردد(55,5 )

راجع به ب- در وضعیت کرستالیزاسیون مجدد ساختمان داربستهای کریستالی کانی اولیه بکلی متلاشی شده و عمل تخریب تا مرحله تشکیل مولکول و یوتن پیش می‌رود. در این ضمن مخصوصاً مقدار اکسیدهای و هیدروکسیدهای فلزی Al,Si در محیط افزایش می‌یابد.

از مولکولهای مزبور در اثر تبلور سنتری کانی رسی جدیدی بوجود می‌آید مراحل تشکیل رس از یون‌‌ها فقط در شرایط قلیائی و خنثی امکان پذیر است زیرا یون Si از سیلیکا تها و Al از آلومینات‌ها می‌توانند همزمان در جوار همدیگر بصورت آزاد باشند و ترکیب سنتزی انجام دهند. در غیر این صورت به سبب انحلال متفاوت آنها در واکنش‌های مختلف مجاورت Al,Si بطور آزاد ممکن نیست(72 ). این ادعا را C.W.correns بامنحتی شکل (23) اثبات می‌کند.

ضمن اعمال سنتر از ترکیب مواد مذکور قبلاً کلوئیدهای ژلی سیلیکاتی آلومیینوم با نسبت کوچکتر ساخته شده و پس از گذشت سالیان متمادی و کهنه شدن کلوئیدهای مزبور تشکیل داربست های


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق درباره گزیده ای از آزمایشهای ASTM آزمایشگاه تکنولوژی بتن