فایلکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فایلکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

مجموعه منابع پژوهشی معماری کامپیوترو بررسی انواع معماری تولید نرم افزار

اختصاصی از فایلکو مجموعه منابع پژوهشی معماری کامپیوترو بررسی انواع معماری تولید نرم افزار دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

مجموعه منابع پژوهشی معماری کامپیوترو بررسی انواع معماری تولید نرم افزار


مجموعه منابع پژوهشی معماری کامپیوترو بررسی انواع معماری تولید نرم افزار

منابع پژوهشی معماری کامپیوترو بررسی انواع معماری تولید نرم افزار

به همراه منابع اصلی و فارسی

بیش از 150 صفحه دکیومنت با فرمت ورد

 

 

فهرست مطالب

عنوان                                                   صفحه

فصل اول: کلیات طرح و تعاریف  

مقدمه 2                                        

1-1 مفهوم معماری 3

1-1-1 ویژگی‌های معمار 4

1-1-2 ویژگی‌های معماری خوب 4

1-2 تعریف معماری نرم‌افزار 5

1-3 مفهوم الگو 6

1-4 تعریف سبک معماری 8                                     

 

فصل دوم: مطالعات نظری

مقدمه 12

2-1 معماری نرم‌افزار 16

2-2 انواع معماری 17                                             

2-2-1 معماری سیستم 17                                         

2-2-2 معماری نرم‌افزار 18                                          

2-2-3 معماری سازمان 18

2-2-4 معماری مرجع 19

2-2-5 معماری خط تولید 20

 2-3 انواع لایه‌های معماری 21

 2-3-1 معماری حرفه  21

 2-3-2 معماری داده‌ها 21    

2-3-3 معماری سیستمهای اطلاعاتی 21

2-3-4 معماری فناوری 22

2-4 اجزای معماری نرم‌افزار 23

2-4-1 مولفه‌ها 24

2-4-2 اتصال‌دهنده‌ها 24

  • واسطها 25

2-4-4 پیکربندی 25

2-5 اهمیت معماری نرم‌افراز از نظر فنی 26

2-6 تصمیمهای معماری 27

2-7 مقایسه الگوها و سبکها 29

2-8 سبکهای معماری نرم‌افزار 31

2-9 سبک در طراحی معماری نرم‌افزار 33

2-10 کاربرد سبکهای معماری نرم‌افزار 34

2-11 دسته‌بندی سبکهای معماری نرم‌افزار 39

2-12 انواع سبکهای متداول معماری نرم‌افزار 41

2-12-1 سبک متمرکز روی ‌داده 43

2-12-1-1 انواع سبک متمرکز روی داده 46

2-12-1-2 سبک مخزن 46

2-12-1-3 سبک تخته‌سیاه 47

2-12-1-4 موارد کاربرد سبک مخزن و تخته‌سیاه 49

2-12-2  سبک جریان داده 49

2-12-2-1 انواع سبک جریان داده 52

2-12-2-2 سبک لوله‌ها و فیلترها 52

2-12-2-3 سبک پردازش دسته‌ای متوالی 57

2-12-3  سبک ماشین مجازی 58

2-12-3-1 سبک مفسرها 60

2-12-4 سبک فراخوانی و بازگشت 63

2-12-4-1 انواع سبک فراخوانی و بازگشت 63

2-12-4-2 سبک برنامه اصلی و زیرروال 64

2-12-4-3 سبک سیستمهای فراخوانی روالهای خارجی 65

2-12-4-4 سبک سیستمهای شی‌گرا 66

2-12-4-5 مقایسه سبک سیستمهای شی‌گرا و سبک برنامه اصلی و زیرزوال 71

2-12-4-6 سبک سیستمهای لایه‌ای 71

2-12-5 سبک مؤلفه‌های مستقل 79

2-12-5-1 انواع سبک مولفه‌های مستقل 80

2-13 انواع سبکهای دیگر معماری نرم‌افزار 84 

2-13-1 انواع سبکهای چندریختی 84

2-13-1-1 چندریختی از نظر مکانی 84

2-13-1-2 چندریختی سلسله‌مراتبی 84

2-13-1-3 چندریختی هم‌زمان 85

2-13-2 سبک فرآیندهای توزیع شده 86

2-13-3 سبکهای خاص منظوره 86

2-13-4 سبک انتقال حالت 87

2-13-5 سبک کنترل فرآیند 87

2-14 الگوهای طراحی نرم‌افزار 88

2-15 ویژگی الگوهای معماری نرم‌افزار 89

2-16 مقایسه الگوهای نرم‌افزاری با سبکهای نرم‌افزاری 91

2-17 امکانات سبکهای معماری در طراحی معماری 92

2-18 ویژگی‌های سبکهای معماری 93

2-19 جنبه‌های مختلف سبک در معماری نرم‌افزار 93

2-20 ابعاد تشکیل‌دهنده سبک معماری 94

2-21 کاربرد سبکهای معماری در طراحی معماری نرم‌افزار 95

2-22 روش ADD برای به‌کارگیری سبکهای معماری 96

 

فصل چهارم: نتیجه‌گیری و ارایه پیشنهاد         

نتیجه‌گیری 100

ارایه پیشنهاد 101

راهکارهای آینده 104

فهرست مراجع 105

 

 

 

فهرست شکلها

عنوان                                        صفحه

شکل 2-1 لایه‌های معماری سازمانی 22

شکل 2-2 اجزای معماری نرم‌افزار 23

شکل 2-3 پیکربندی مولفه‌ها 25

شکل 2-4 دسته‌بندی سبکهای متداول معماری نرم‌افزار 43

شکل 2-5 سبک متمرکز روی داده 45

شکل 2-6 سبک معماری تخته‌سیاه 48

شکل 2-7 سبک جریان داده با دیاگرام فعال 50

شکل 2-8 سبک جریان داده 52

شکل 2-9 سبک لوله‌ها و فیلترها با فیلترهای دو درگاهی 53

شکل 2-10 سبک لوله‌ها و فیلترها با فیلترهای سه درگاهی 53

شکل 2-11 سبک ماشین مجازی 59

شکل 2-12 نمونه‌ای از مفسر 61

شکل 2-13 نمای کلی یک مفسر 62

شکل 2-14 شمای کلی سبک برنامه اصلی و زیرروال 64

شکل 2-15 سبک برنامه اصلی و زیرروال 65

شکل 2-16 سبک سیستمهای شی‌گرا 67

شکل 2-17 سبک شی‌گرا 68

شکل 2-18 سیستم لایه‌ای 73

شکل 2-19 مدل سیستم لایه‌ای OSI 77

شکل 2-20 سبک سیستمهای لایه‌ای 78

شکل 2-21 سبک چندریختی سلسله‌مراتبی 85

 

انواع معماری تولید نرم افزار

مقدمه
از بدو مطرح شدن نرم افزار تاکنون ، معماری های متفاوتی بمنطور طراحی و پیاده سازی ارائه شده است. معماری های فوق از یکطرف برخاسته از امکانات و ماهیت سخت افزار ها در زمان خود و از طرف دیگر نمایانگر نوع و نگرش انتظارات طرح شده توسط کاربران است. بخاطر داشته باشیم که نرم افزار دارای ماهیتی پویا بوده و در هر زمان می بایست خود را با خیل عظیم نیازها و انتظارات جدید کاربران تطبیق نماید. چراکه نرم افزار عصاره خواسته های انسانی بمنظور بالفعل شدن بر روی بستر سخت افزار در گذر زمان است . بدیهی است از گذشته تاکنون، هم طیف خواسته های انسانی تغییر کرده و خواهد کرد و هم سخت افزارها دچار تغییر و تحول گسترده ای بوده و خواهند بود. در این راستا لازم است نرم افزار نیز با رعایت کامل اصل انعطاف پذیزی، پذیرای تمامی تحولات از گذشته تاکنون بوده و بتواند در هر زمان رسالت خود را بخوبی انجام دهد. بر همین اساس از گذشته تاکنون معماری های متفاوتی بمنظور طراحی و پیاده سازی نرم افزار ارائه شده است. هر معماری دارای شاخص ها و ویژگی های منحصر بفرد خود بوده و نرم افزارهائی که با اتکاء بر هر یک از معماری های فوق پیاده سازی می گردنند، خصایص خود را از معماری بکارگرفته شده به ارث خواهند برد. در این بخش به رفتارشناسی هر یک از معمارهای ذیل پرداخته تا از این طریق زمینه های لازم بمنظور شناخت معماری بکارگرفته شده در برنامه های تحت وب فراهم گردد.

معماری MainFrame

معماری File Server

معماری سرویس گیرنده / سرویس دهنده

معماری Two-Tier

معماری Three-Tier

معماری MainFrame
ویژگی :
- معماری فوق در دهه های ۱٩٦۰ الی ۱٩۷۰ مورد توجه و استفاده جدی قرار داشت .
- کامپیوتر اصلی ( Host) مسئولیت انجام تمامی پردازش ها را برعهده دارد.
- کاربران با استفاده از ترمینال ها ، قادر به ایجاد ارتباط با سیستم اصلی (host) می باشند.
- ترمینال ها هوشمند نبوده و صرفا" به یک صفحه کلید و نمایشگر محدود می باشند.
- فشردن کلیدهای صفحه کلید ، تنها چیزی است که ارتباط بین کاربران(ترمینال ها ) و سیستم اصلی را معنی خواهد کرد.
- داده ها و منطق برنامه بر روی یک سیستم (Host) یکسان ذخیره می گردنند. .

مزایا :
- امنیت در این نوع معماری بسیار بالا است .
- با توجه به تمرکز داده ها و منطق ، مدیریت متمرکز و اعمال آن آسان خواهد بود.

معایب :
- هزینه تهیه ، اجاره و پشتیبانی این نوع سیستمها بسیار بالا است .
- برنامه ( منطق ) بهمراه داده های مربوطه در یک محل مستقر و از یک محیط پردازش یکسان استفاده می کنند.
- اغلب برنامه های نوشته شده بر اساس معماری فوق محیط های رابط کاربر گرافیکی را حمایت نمی نمایند


دانلود با لینک مستقیم


مجموعه منابع پژوهشی معماری کامپیوترو بررسی انواع معماری تولید نرم افزار
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد