اولویت بندی تامین کنندگان شرکت نیروی محرکه با روش MADM فازی
132 صفحه
چکیده:
امروزه انتخاب بهترین تامین کننده از میان شمار تامین کنندگان در صدر برنامه های خریداران قرار دارد. با توجه به اینکه در مدل های سنتی معیار های متفاوت و متعددی برای تحلیل و آنالیز دخیل هستند و این امر فرآیند تصمیم گیری را برای مدیران پیچیده و مشکل می کند ،امروزه مدیران از تکنیک های جدید همچون مدل تصمیم گیری چند معیاره برای انتخاب و اتخاذ بهترین تصمیم استفاده می نمایند. در این پژوهش از روش MADM فازی برای الویت بندی تامین کننده های شرکت صنعتی نیرو محرکه استفاده شده است .در بین روش های گوناگونی که در حوزه تصمیم گیری با شاخص های چند گانه وجود دارد، سعی گردید تا با بهره مندی از تکنیک تاپسیس فازی، مهمترین معیارهای انتخاب تامین کنندگان شناسایی و سپس با بهره مندی از تکنیک SAW، بهترین تامین کننده انتخاب شود. نتیجه این تحقیق در تمامی سازمان های تولیدی کاربرد خواهد داشت.
اولویت بندی تامین کنندگان شرکت نیروی محرکه با روش MADM فازی