فایلکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فایلکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

پاورپوینت آزمایشگاه بیو شیمی 119 اسلاید

اختصاصی از فایلکو پاورپوینت آزمایشگاه بیو شیمی 119 اسلاید دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

 

دسته بندی : پاورپوینت 

نوع فایل:  ppt _ pptx

( قابلیت ویرایش )

 


 قسمتی از محتوی متن پاورپوینت : 

 

تعداد اسلاید : 119 صفحه

بسمه تعالی آزمایشگاه بیو شیمی. (جهت رشته شیمی) (یک واحد درسی ) بر اساس سر فصلهای مصوب دانشگاه کاربرد اسپکترو فتو متری در بیو شیمی 1 – اسپکتروفتومتری بوسیله اسپکتروفتومتر شدت رنگ محلولها را با دقت اندازه گیری می کنند. دستگاههائی که برای رنگ سنجی به کار برده می شوند الکتروفتومترو یا اسپکتروفتومتر نامیده می شوند. شمای ساده زیر قسمتهای مختلف یک الکتروفتومتر را نشان می دهد.
بطور کلی هر اسپکتروفتومتر: یک منبع نورانی، یک وسیله ایجاد نور تکرنگ با طول موج مشخص یک سلول یا لوله مخصوص برای جادادن محلول رنگی ، یک سلول فتوالکتریک و یک گالوانومتر دارد.
اندازه گیری غلظت یک محلول به دو روش می توان غلظت یک محلول را اندازه گیری کرد: الف) از راه اندازه گیری نوری که از محلول رنگی خارج می شود و به آن ،Transmitance ،یا عبور می گویند؛ ب) اندازه گیری مقدار نوری که جذب محلول رنگی می شود و به آن دانسیته اپتیک (OPTICAL DENSITY) O.D یا آبسوربنس می گویند. الف) دانسیته اپتیک یا آبسوربنس نوری که از یک محلول رنگی عبور می کند مقداری از آن جذب محلول رنگی می شود . اگر Io شدت نور اولیه و I شدت نور خارج شده از محلول باشد بنابراین I a شدت نوری است که جذب محلول رنگی گردیده است. Ia = I - Io Log Io - log I =OD = Absorbanc logI/I0=OD (1) log I0/I=OD جذب از دو قانون پیروی می کند: مطابق قانون بیرولامبرت (BEER & LAMBERT) هنگامیکه نور یک رنگ از محلول رنگی عبور میکند مقدار نوری که به وسیله محلول جذب می شود ویا مقدار نوری که از محلول خارج می شود؛ به غلظت ماده رنگی موجود در محلول به ضخامت لوله ایکه نور از آن عبور کرده بستگی دارد گردد.یعنی: OD=KCL = جذ ب قانون بیر لامبرت logIo/I= KCL که در آن K ضریب جذب ماده مورد آزمایش، C غلظت جسم مورد آزمایش و L قطر لوله می باشد و چون معمولاً قطر لوله را مساوی یک سانتی متر اختیار میکنند بنابراین خواهیم داشت: OD= log I0/I=KC K یا ضریب جذب ماده برای مواد مختلف فرق می کند و به آسانی قابل اندازه گیری است. میزان عبور یا ترا نسمیتا نس ب) ترانسمیتانس ) عبور) : مقدار نوری است که از محلول رنگی مورد آزمایش خارج می شود، اگر شدت نور اولی I0 و نور خارج شده I باشد: I0-I=Ia I/I0=T Log I0/I=Log1/T OD=Log1/T مثال در مورد جذب وعبور اگر نور وارد شده در محلول 100 و نور خارج شده از آن 10 درصد نور اولیه باشد خواهیم داشت: OD= log 100 –log 10 OD= 2-1 OD =1 نحوه درجه بندی دستگاه اسپکتروفوتومتر روی صفحه مدرج دستگاه در قسمت بالا درصد نور عبور کرده یا ترانسمیتانس در قسمت پائین درست در مقابل درجات ترانسمیتانس OD،یا ابز ربنس قرار می هند. ، درجات میزان عبور همه با هم مساوی است. درجات O D به علت لگاریتمی بودن نامساوی هستند.
روش کار و اندازه گیری جذب یک محلول

  متن بالا فقط قسمتی از محتوی متن پاورپوینت میباشد،شما بعد از پرداخت آنلاین ، فایل را فورا دانلود نمایید 

 


  لطفا به نکات زیر در هنگام خرید دانلود پاورپوینت:  توجه فرمایید.

  • در این مطلب، متن اسلاید های اولیه قرار داده شده است.
  • به علت اینکه امکان درج تصاویر استفاده شده در پاورپوینت وجود ندارد،در صورتی که مایل به دریافت  تصاویری از ان قبل از خرید هستید، می توانید با پشتیبانی تماس حاصل فرمایید
  • پس از پرداخت هزینه ،ارسال آنی پاورپوینت خرید شده ، به ادرس ایمیل شما و لینک دانلود فایل برای شما نمایش داده خواهد شد
  • در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون بالا ،دلیل آن کپی کردن این مطالب از داخل اسلاید ها میباشد ودر فایل اصلی این پاورپوینت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
  • در صورتی که اسلاید ها داری جدول و یا عکس باشند در متون پاورپوینت قرار نخواهند گرفت.
  • هدف فروشگاه بانک پاورپوینت کمک به سیستم آموزشی و رفاه دانشجویان و علم آموزان میهن عزیزمان میباشد. 



دانلود فایل  پرداخت آنلاین 


دانلود با لینک مستقیم


پاورپوینت آزمایشگاه بیو شیمی 119 اسلاید
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد