فایلکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فایلکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

مقاله درباره ارزشیابی درونی گروه رادیولوژی

اختصاصی از فایلکو مقاله درباره ارزشیابی درونی گروه رادیولوژی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 38

 

ارزشیابی درونی گروه رادیولوژی

دانشگاه علوم پزشکی مشهد

به نام خدا

مقدمه

گروه رادیولوژی دانشگاه علوم پزشکی مشهد شامل دو بخش اصلی در بیمارستان های امام رضا (ع) و قائم (عج) است.

در حال حاضر مدیریت گروه رادیولوژی دانشگاه علوم پزشکی مشهد به عهده جناب آقای دکتر صاحب علم می باشد. ریاست بخش رادیولوژی در دو مرکز قائم(عج) و امام رضا(ع) به عهده آقایان دکتر رحیمی و دکتر زندی می باشد. معاونت آموزشی دو مرکز آقایان دکتر رضائی و دکتر هاشمی از اعضاء هیئت علمی گروه و مدیر برنامه دستیاری جناب آقای دکتر زندی می باشند. مدیر برنامه آموزش دانشجویان پزشکی دو مرکز آقای دکتر دواچی و خانم دکتر فرخ می باشند.

در زمان ارزشیابی درونی، تعداد اعضاء هیئت علمی این گروه 15 نفر مشتمل بر 6 نفر دانشیار و 9 نفر استادیار و همچنین 2 نفر متخصص رادیولوژی با سمت درمانی می باشد. تعداد دستیاران رادیولوژی در این زمان 26 نفر و ظرفیت سالانه پذیرش دستیار در این گروه 6 نفر دستیار رادیولوژی و 2 نفر دستیار فلوشیپ CT scan است.

علاوه بر دستیاران رادیولوژی ، کارآموزان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دوره یک ماهه کارآموزی خود را در این دو مرکز می گذرانند. دوره فلوشیپ CT scan به صورت 6 ماهه توسط گروه رادیولوژی برای متخصصین رادیولوژی که قبلاٌ دوره 3 ساله رادیولوژی راگذرانده اند برگزار می شود.

سایر دانشجویان اعم از سایر رشته های تخصصی و یا پیراپزشکی نیز متناسب با برنامه های آموزشی خود از آموزش اساتید و امکانات این دو مرکز بهره مند می شوند.

در حال حاضر گروه رادیولوژی شامل یک زیرشاخه بنام پزشکی هسته‌ای است که در حال جدا شدن از گروه رادیولوژی و تشکیل یک گروه مستقل می‌باشند. لذا در این گزارش مطالب مربوط به پزشکی هسته‌ای بطور مختصر بیان شده است.

در آذرماه 85 بدنبال ابلاغ دستور وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی مبنی بر ضرورت ارائه نتایج ارزشیابی درونی ، کمیته ارزشیابی گروه رادیولوژی با حضور آقای دکتر نکوئی و خانم دکتر فرخ در دی ماه 85 ایجاد شد و اولین جلسه در همان تاریخ تشکیل گردید.

سپس در شهریورماه 86 به منظور تسریع در روند تهیه گزارش، آقایان دکتر زندی و دکتر پزشکی راد نیز به این کمیته پیوستند.

در جلسه کمیته ارزشیابی مقرر شد با توجه به اینکه اهداف آموزشی اصلی و ضوابط برنامه دستیاری توسط وزارتخانه تدوین شده است، به عنوان مرجع دراین امر مد نظر قرار داده شود و برای جمع آوری اطلاعات ، ازفرم اطلاعات برنامه دستیاری رشته رادیولوژی که توسط وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی تدوین شده است استفاده گردد. لازم به توضیح است که این فرم قبلا توسط مدیر محترم برنامه دستیاری تکمیل شده و به وزارتخانه ارسال گردیده بود.

گزارش ارزشیابی درونی گروه رادیولوژی

با توجه به ضرورت ارزشیابی وضعیت گروه رادیولوژی و با توجه به خواست تمامی اعضاء گروه برای ارتقاء و بهبود کیفیت فعالیت‌های گروه در تمامی زمینه‌ها، جلسه‌ای در تاریخ دی ماه 85 با شرکت تمامی اعضاء‌گروه تشکیل شد. ابتدا توسط یکی از اعضاء گروه (دکتر نکوئی) که در کارگاه ارزشیابی درونی شرکت کرده بود به معرفی این بحث پرداخته شد و برای اعضاء گروه مشخص گردید که اقدامات سیستماتیک و قدم و قدم برای اجرای صحیح و اصولی این موضوع چگونه صورت می‌پذیرد. با توجه به ذهنیت قبلی اعضاء‌و خواست قلبی تمامی این عزیزان، موضوع مورد توجه و عنایتی خاصی قرار گرفت و در مراحل بعد کمیته‌ای متشکل از چهار نفر از اعضاء ‌هیئت علمی تشکیل شد.

با توجه به تدوین قبلی رسالت و اهداف آموزشی گروه رادیولوژی توسط وزارت متبوع، حوزه‌های مختلف مورد ارزشیابی تعیین و در مورد ملاکهای هر یک از آنان بحث و تبادل نظر شد. در ادامه جلسه هر یک از اعضاء ‌موظف گردیدند که در یکی از حوزه‌های مشخص شده, به بررسی وضعیت مطلوب و تعیین شاخص‌های لازم در جهت حرکت به سوی تحقق رسالت و اهداف آموزشی گروه بپردازند.

در جلسه‌ای که در همین راستا و با شرکت اعضاء کمیته صورت گرفت، هر یک از اعضاء به شرح و بسط تعیین و تعریف وضعیت مطلوب در هر یک از حوزه‌ها پرداخته و در طی ارائه گزارش، از نظرات تکمیلی و احیاناً انتقادی سایر اعضاء برای تدوین جامع و کامل وضعیت مطلوب در هر یک از حوزه‌ها بهره می‌جستند پس از تدوین و تعیین وضعیت مطلوب هر یک از افراد موظف گردیدند تا به بررسی و جمع‌آوری اطلاعات از وضعیت موجود گروه در حوزه مربوطه بپردازند و راهکارهایی را نیز ارائه نمایند.


دانلود با لینک مستقیم


مقاله درباره ارزشیابی درونی گروه رادیولوژی
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد