فایلکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فایلکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق درباره انواع اتصالات جوش و پیچ

اختصاصی از فایلکو تحقیق درباره انواع اتصالات جوش و پیچ دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق درباره انواع اتصالات جوش و پیچ


تحقیق درباره انواع اتصالات جوش و پیچ

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 59

 

 

چکیده:

همانگونه که در مورد همه محصولات تولیدی مطرح است ،پی از انجام عملیات لازم روی قطعات باید آن را مونتاژ کرد تا شکل نهایی که همان هواپیما می باشد

حاصل شود . مونتاژ قطعات هواپیما مستلزم آماده سازی دقیق اتصال هاست که مینامند . FASTNERاصطلاحا طراحی اتصالات هواپیما مسائل خاصی از قبیل استحکام ،شکل ظاهری ،سادگی مونتاژ را برای طراح هواپیما مطرح می کند .

یک هواپیمای آموزشی مانند PC-7 نیاز به 6 پیچ می باشد که باید دارای خصوصیات فوق الذکر باشد تا بال را به بدنه مونتاژ کند و هواپیما را قادر سازد تا J 6 تحمل کند لذا اتصالات نقش خیلی مهمی از لحاظ ایمنی در هوا پیما را بازی می کند .

فصل اول : مروری بر انواع اتصالات

1ـ مسئله اقتصادی در طراحی اتصالات

در انتخاب اتصالات عوامل متعددی می تواند نقش داشته باشد ، عامل قیمت تمام شده یکی از عوامل موثر در گزینش اتصالات هواپیما است. اصولا تمامی تلاشهای علمی و تکنولوژی در جهت کم کردن قیمت اقتصادی به عمل می آید . البته عامل اقتصادی را نباید با از بین بردن کیفیت و از دست دادن ویژگی های کاربردی مورد انتظار ،به حد مطلوب رسانید ،بخصوص در صنایع پیشترفته و حساسی مثل هواپیما که مرغوبیت و کیفیت از عوامل مهم می باشد که طراحان هواپیما همیشه مد نظر دارند .

یک طراح در باز بینی اولیه باید سعی نمایید تا حد امکان از اتصالات کمتری در سازه هواپیما استفاده نماید . مخصوصا قسمتهایی که بار زیادی را تحمل می کنند .

لازم به ذکر است در اتصالات به دلایل بازرسی ،رد کردن و اشتباه کارگران و تخریب مواد هزینه ها بالا خواهد رفت .

1ـ1ـ اتصالات جداشدنی

در این نوع اتصال هر یک از اجسام متصل شونده و نیز عاملی که باعث چنین اتصالی گشته است پس از جدا شدن از یکدیگر از بین نرفته و بار دیگر قابلیت اتصال به همدیگر را داشته با شد مانند پیچ ، مهره ،گیره ، و پنسو غیره ، بایستی ،چه در فلزات و چه در عامل ارتباط دهنده هیچ تغییری جهت عدم استفاده مجدد رخ نداده باشد .

1ـ2ـ اتصالات جدا ناشدنی

به اتصالاتی اطلاق می شود که هنگام استفاده مجدد ،یکی از دو جسم بهم متصل متصل یا عامل ارتباط دهنده نقصی پیدا کند و بار دیگر قابل استفاده نباشد.

مانند جوش، لحیم ، چسب وغیره.

پرچها از این نوع اتصال می باشند. چراکه بعد از در آوردن آنها از داخل کار قابل استفاده مجدد نیستند .


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق درباره انواع اتصالات جوش و پیچ
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد