فایلکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فایلکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق درباره دو میدانی

اختصاصی از فایلکو تحقیق درباره دو میدانی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 19

 

دو ماراتن چیست؟

 

 

 

 

هرساله در همه جهان و به ویژه در بازیهای جهانی و در همه کشورهای اروپایی دویی به نام ” ماراتن “ انجام میشود که کمتر کسی از ریشه آن آگاه است. سیاست بازان مردم فریب باخترزمین، که دشمنی دیرینه با ایران و ایرانی دارند، آنرا شکست سپاه داریوش بزرگ از یونان میدانند. بدینگونه به مردم ساده دل و ناآشنای خود به تاریخ، پذیرانده اند که در این روز پس از شکست ارتش ایران مردی از دشت ماراتن تا آتن یکسره دوید تا آتنیان را از پیروزی ارتش یونان و نابودی ارتش ایران آگاه سازد. اینان با این دروغ میخواهند همیشه پرده ای بر روی خواریهای خود در شکستهای پیاپی یونان و رم در برابر ارتش پارس که بر جهان فرمانروایی میکرد بکشند.

هم میهنان گرانمایه و ایران پرست باید این رویداد را آنچنان که هست بدانند تا برای ناآشنایان بازگو نمایند و دست سیاست بازان باختر و فرمانروایان دشمن ایران زمین را جلوی مردم خویش باز نمایند.

داستان چنین است که:

در آتن مرد نیرومند، یک دنده و خودخواهی به نام ” پیزیسترات “ فرمانروایی میکرد که پس از او پسرش به نام” هیپارک “ به فرمانروایی میرسد و همان روش خودخواهانه پدر را دنبال میکند ولی به دست دو تن از دشمنان خود کشته میشود. برادر او به نام ” هیپاس “ جانشین برادر میشود و بر اریکه فرمانروایی یونان مینشیند. دشمنان او از اسپارت یاری میخواهند تا بر او بشورند. اسپارتیها به یاری می آیند و با دزدیدن زنان و فرزندان خانواده هیپاس او را وامیدارند تا آتن را رها کند. هیپاس ناگزیر از آتن میرود و به درگاه داریوش بزرگ پناهنده میشود و از او یاری میخواهد تا تاج و تخت آتن را به او باز گرداند.

داریوش بزرگ شاهنشاه ایران زمین، سپاه اندکی که بیش از سی هزار تن نبود، به فرماندهی سرداری کرد از مادها به نام ” مادیس “ همراه هیپاس رهسپار یونان میکند. ارتش یونان به فرماندهی میلیتاد در دشت ماراتن با سپاه ایران روبه رو میشود و جنگی سخت در میگیرد.

هرودوت، دشمن سوگند خورده ایران و ایرانی که برای دروغها و نادرستیهایش در دشمنی با ایران، باختریان او را ” پدر تاریخ “ نام داده اند، مینویسد که: ” بربرها در نخستین برخورد به میانه ارتش یونان تاختند و آنرا از هم شکافتند و در هم ریختند و ارتش یونان را به دو تیکه نمودند و با دلاوریهای ستایش آمیز مادیس سردار کرد، ارتش یونان دچار شکستی سخت میشود و از هم میپاشد. در این پیکار ” ستینیلایوس “ فرزند ” تراسیلاتوس “ و همچنین یکی دیگر از سرداران یونان به نام ” پولمارت “ کشته میشوند و دست ” سیتریر “ فرزند ”اوفوریون “ از بازو جدا میگردد. در این نبرد بسیاری از سرداران یونان به خاک می افتند و سپاه ایران پیروزمندانه به سوی آتن روانه میشود.

در این میان سربازی از دشت ماراتن با دو به سوی آتن میرود تا آتنیان را از شکست ارتش یونان آگاه سازد تا هر چه زودتر دروازههای آتن را ببندند و همه جا را سنگر بندی نمایند تا سپاه ایران نتواند بر آتن چیره شود.

هنگامیکه سپاه ایران به دروازههای آتن میرسد شوربختانه داریوش بزرگ در میگذرد. پس از داریوش ، خشایار شاه آتن را میگیرد و یونان را بخشی از ایران میکند.

امروزه باختریان به دشمنی با ایران ، جنگ ماراتن را شکست ایران و پیروزی یونان به شمار آورده و سربازی را که خبر شکست یونان را به آتن آورده بود ، نوید بخش پیروزی یونان به شمار می آورند.

دو

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد.

پرش به: ناوبری, جستجو

برای دیگر کاربردها دو (ابهام‌زدایی) را ببینید.

دو (با تلفظ dow) یا دویدن نوعی حرکت در جانوران گوناگون است. پستانداران، پرندگان و خزندگان توانایی حرکت سریع دارند که به آن دویدن گفته می شود. همچنین دو به گروهی از ورزشهای دو و میدانی گفته می شود که ورزشکاران در آن به شیوه های گوناگون می دوند.

فهرست مندرجات


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق درباره دو میدانی
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد