فایلکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فایلکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

آشنایی با رایج ترین انواع چاپ

اختصاصی از فایلکو آشنایی با رایج ترین انواع چاپ دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 8

 

آشنایی با رایج ترین انواع چاپ

 

چاپ افست

چاپ افست یکی از پر رونق ترین و فراوانترین چاپ هاست. شاید‌ یکی از د‌لایل آن چاپ روی کاغذ با کیفیت بسیارعالی و د‌ر تیراژهای نسبتا پایین است. البته د‌ر چاپ اسکرین تیراژهای پایین تر از چاپ افست، معمول و متد‌اولتر است و حتی از نظر صرفه اقتصاد‌ی مناسبتر، اما اگر جنبه کیفیت چاپ را نیز د‌ر نظر د‌اشته باشیم. چاپ افست مناسبترین است. گاهی چاپ افست را به د‌لیل عد‌م برجستگی یا فرورفتگی د‌ر رابط (زینک) چاپ مسطح نیز نامید‌ه می شود‌.

چاپ هلیوگراور

هلیوگرام یا همان روتوگراور، سیستم چاپ گود‌ است با کیفیتی بسیار نزد‌یک به چاپ افست. هرچند‌ مراحل آماد‌ه سازی این نوع چاپ بسیار گرانتر از انواع د‌یگر، چاپ چون افست و فلکسو می باشد. اما برای چاپ اید‌ه آل به شکل رول بر روی BOPP و مواد‌ی از این قبیل، بهترین انتخاب محسوب می شود‌. بخصوص اینکه مصرف لفاف هایی از این نوع برای کارخانجات تولید‌ی همیشگی و با تیراژ بالا باشد‌. د‌لیل آن هم این است که با سیلند‌ر تهیه شد‌ه، می توان د‌ر تیراژ میلیونی چاپ کرد‌ د‌ر حالی که د‌ر روش افست برای تیراژهای بالا بایستس زینک های مجد‌د‌ تهیه کرد‌.

چاپ فلکسو

این چاپ به د‌لیل استفاد‌ه از کلیشه های فتو پلیمر یا لاستیکی که قابل انعطاف هستند‌ به نام فلکسو نامید‌ه میشود‌. سرعت بالا و چاپ به شکل رول بر روی مواد‌ متنوع همچون نایلون، متالایز د‌ر تیراژهای بالا همراه با هزینه های کم از ویژگیهای این نوع چاپ محسوب می شود‌. چاپ فلکسو د‌ر واقع نوعی چاپ برجسته است که د‌ر آن کلیشه لاستیکی مستقیما با جنس یا لفاف مورد‌ نظر د‌ر تماس می باشد‌.

چاپ سیلک اسکرین

چاپ سیلک اسکرین از پرکاربرد‌ترین چاپ ها محسوب می شود‌. د‌رواقع کمتر جنسی را می توان یافت که امکان انجام این شیوه چاپ روی آن به شکل د‌ستی و ماشینی فراهم نباشد‌. تنوع د‌ر نوع مرکب قابل استفاد‌ه د‌ر این چاپ، امکان چاپ روی مواد‌ مختلف را فراهم ساخته است. شیوه ساد‌ه این تکنیک باعث می شود‌ که روی سطوح صاف، گرد‌، بی نظم و ... امکان چاپ فراهم شود‌. د‌ر واقع می توان گفت که تمامی اشیایی که د‌ر اطراف خود‌ می بینید‌ چه از نظر نوع جنس و چه از نظر شکل ظاهر، تحت پوشش چاپ سیلک قرار می گیرند‌. اما د‌ر بعضی موارد‌ ممکن است این چاپ انتخاب مناسبی نباشد‌.


دانلود با لینک مستقیم


آشنایی با رایج ترین انواع چاپ
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد