فایلکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فایلکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

پروژه کارآموزی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

اختصاصی از فایلکو پروژه کارآموزی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

پروژه کارآموزی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی


پروژه کارآموزی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

دانلود گزارش کارآموزی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی 

فرمت فایل: ورد

تعداد صفحات: 85

 

 

 

 

 

تاریخچه

در سال 1356 مجوز تاسیس نمایندگی فرهنگ و هنر به شهرستان خمین داده می شود و در محل کتابخانه عمومی شهرستان واقع در میدان مدرس آغاز به کار می کند. در سال 1368 نمایندگی تبدیل به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی می شود و پس از چند مورد جابجایی در ساختمان های استیجاری واقع در میدان مدرس، خیابان امام، میدان عاشورا، خیابان آیت الله سعیدی در سال 1372 با تاسیس کتابخانه عمومی شهید بهشتی واقع در پارک شهید بهشتی به آنجا نقل مکان می کند. و تا سال 1381 با تاسیس مجتمع فرهنگی و هنری کوثر واقع در بلوار بهشتی کوی قائم جنب پارک مجتمع اداری در آنجا استقرار می یابد و هم اکنون در همین مکان مستقر می باشد.

اهداف و وظایف

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با هدف ایجاد محیط مساعد برای اشاعه ارزشهای اسلامی و رشد فضایل اخلاقی بر اساس ایمان و تقوا و مبارزه با کلیه مظاهر فساد و تباهی و نفوذ فرهنگی اجانب و بالا بردن سطح آگاهیهای عمومی در همه زمینه های فرهنگی و هنری و احیاء و معرفی فرهنگ اسلام و انقلاب اسلامی و نیز میراث تمدن اسلامی و اقدام در جهت شناساندن پیشرفت های جمهوری اسلامی به جهانیان و برقراری روابط برادرانه و گسترش مبادله فرهنگی بر اساس معیارهای اسلام با همه مسلمانان و مستضعفان جهان در واقع به مثابه مهم ترین تشکیلات دولت جمهوری اسلامی در عرصه فعالیت های فرهنگی و به طور کلی حیات معنوی جامعه ایران در دوران حساس شکوفایی و بالندگی ارزشها و تعالیم اسلامی است. مروری بر وظایف اساسی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز بر رسالت عظیم این نهاد دولتی در تعیین سیاست های فرهنگی و هنری و ارشادی مهر تایید می نهد و نشان می دهد که برنامه ها و فعالیتهای این وزارتخانه با تاثیر گسترده  و عمیقی که به طور مستقیم و یا غیر مستقیم در حیات معنوی جامعه بر جا می گذارد تا چه حد فراگیر و بنابراین مستلزم دقت و تامل کافی است.

برای آشنایی بیشتر با وظایف و فعالیت های فرهنگ و ارشاد اسلامی و آگاهی از جهت حرکت کلی این نهاد اهم وظایف آن را از نظر می گذرانیم.

- کوشش در شناساندن انقلاب اسلامی و رشد آگاهیها و هنر و فرهنگ اسلامی مردم منطقه از طریق کمک به ایجاد و توسعه کتابخانه ها و مراکز و انجمن های هنری و فیلمسازی و برگزاری اجتماعات، نمایشگاه ها و نمایش فیلمهای فرهنگی و مستند و آموزشی.

- ایجاد هماهنگی و نظارت بر اجرای طرحها و برنامه های فرهنگی و انتشاراتی و تبلیغاتی در حوزه فعالیت اداره.

- فراهم آوردن امکانات لازم جهت رشد و شکوفایی استعدادهای هنری و اجرای مسابقات و جشنواره ها برابر خط مشی ها و دستورالعملهای ابلاغی از مرکز استان.

- نظارت بر حفظ و نگهداری آثار و بناهای تاریخی و رسیدگی به امور باستان شناسی و تشکیل شورای حفاظت در صورت وجود ابنیه تاریخی در حوزه واحد.

- نظارت بر امور مربوط به ایرانگردی و جهانگردی در سطح شهرستان.

- نظارت بر امر جمع آوری آمار و اطلاعات و ارسال گزارشات لازم به اداره کل.

- تهیه و تنظیم بودجه واحد تحت سرپرستی ..

- انجام کلیه امور اداری و مالی واحد تحت سرپرستی با توجه به قوانین و مقررات و اختیارات تفویض شده.

- نظارت بر حسن اجرای وظایف محوله توسط عوامل تحت نظارت.

- انجام سایر امور محوله از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان.

وضعیت نیروی انسانی

بر اساس چارت مصوب سازمانی برای اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خمین 8 پست سازمانی پیش بینی شده است. و در حال حاضر فقط پست رئیس اداره، کارشناس فرهنگی و مطبوعات و متصدی امور دفتری و بایگانی  فعال می باشد و مابقی پست ها بلاتصدی هستند. در سال 1386 اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی چارت جدیدی را به وزارت متبوع پیشنهاد کرده است که عبارتند از : رئیس، معاون و مسئول امور عمومی، حسابدار و جمعدار، متصدی امور دفتری و بایگانی، کارشناس امور فرهنگی، کارشناس امور هنری، کارشناس امور سینمایی و سمعی و بصری، کارشناس امور مطبوعاتی و تبلیغاتی، کارشناس موسیقی، کارشناس امور پژوهش، کاردان روابط عمومی و نگهبان.

امور اداری

با توجه به نقش مهمی که اسناد و مدارک برای حفظ حیات فرهنگی، علمی، تاریخی جامعه دارند اهمیت مدیریت اسناد ، مدارک و بایگانی تا حدود زیادی مشخص می گردد. بدون تردید در هر سازمان نگهداری و بهره برداری از اسناد و مدارک بسته به استقرار نظام صحیح و تنظیم اسناد بویژه اجرای دقیق آن دارد. واحد امور اداری توسط یک نفر پرسنل زن با 13 سال سابقه و یک دوره آموزش کوتاه مدت امور اداری با مدرک کاردانی کتابداری اداره می شود. و مسئولیت تایپ، ثبت و بایگانی مکاتبات را به عهده دارد.

جمعدار و امین اموال

با توجه به کمبود نیروی انسانی یک نفر پرسنل مرد از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان محلات به صورت پاره وقت با ابلاغ انشایی مسئولیت جمعداری و امین اموال را به عهده دارد. و کار ثبت و ضبط اموال اداری را انجام می دهد.

کمیسیون پژوهشی

کمیسیون پژوهشی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خمین به عنوان زیر مجموعه شورای پژوهشی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی، ایجاد انگیزه، تدبیر، تامل و پژوهش را در ابعاد مختلف فرهنگی در برنامه های خود مورد توجه دارد.

این کمیسیون با ترکیبی از مسئول محترم اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان ریاست کمیسیون و 1 نفر مشاور پژوهشی و 1 نفر دبیر کمیسیون و 4 نفر کارشناس تحقیقات با اهداف زیر تشکیل گردیده است:

  1. شناخت امکانات، قابلیت ها، تنگناها و تحلیل وضع شرایط فرهنگی به منظور حل مسائل و مشکلات و بهره برداری از آن در برنامه ریزیهای توسعه فرهنگی، اجتماعی.
  2. سازماندهی، هدایت و هماهنگی امور پژوهشی و حمایت از پژوهشگران در چهارچوب وظایف و نیازهای پژوهشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی.
  3. اعتلای پژوهش های فرهنگی، هنری و تعمیم فرهنگ پژوهش در شهرستان خمین.
  4. کاربردی کردن پژوهش ها به منظور بهره گیری از نتایج و یافته های پژوهشی در برنامه ریزی های فرهنگی و هنری در سطوح مختلف منطقه ای و ملی و ارتقاء اصلاح فرهنگ عمومی.

بخشهای مرتبط با رشته علمی کارآموز

ارتقای اثر بخشی مطالعات مهندسی ارزش با استفاده از مدیریت ریسک

کارائی و اثربخشی در کنار مدیریت و حسابرسی داخلی در سازمان

چکیده

هر یک از قسمتهای یک سازمان در جهت اثربخشی و کارائی نیاز به ویژگیهائی در محیط فعالیت خود دارد. تعاملات و روابط حرفهای حسابرسان داخلی، به عنوان یکی از قسمتهای مهم سازمان، با سایر مدیران، عامل مهمی در جهت نیل به اهداف حسابرسی داخلی و در مرحله بعد بهره مند شدن سازمان از آن است. حسابرسان داخلی و مدیران قسمتهای مختلف سازمان باید به دقت از وظائف و کارکردها و منافع متقابل همدیگرآگاهی داشته باشند. حسابرسان داخلی باید منطبق با استانداردهای حرفهعمل کرده و همواره در حفظ استقلال نسبی و بیطرفی خود بکوشند. محدوده فعالیتها ، روشها و وظایف حسابرسی داخلی در سازمان و چگونگی گزارشگری آن باید به روشنی مشخص بوده و افراد و گروههای ذیصلاح دائما عملکرد حسابرسی داخلی را مورد ارزیابی قرار دهند. مدیران سازمان نیز باید از نتایج فعالیتهای حسابرسی داخلی در جهت بهبود سازمان و اصلاح عملکردها استفاده کنند.

مقدمه
حسابرسی داخلی یکی از ارکان سازمانهای امروزی است و شناخت متقابل کارکردها و نیازهای کارکنان حسابرسی داخلی و مدیران سطوح مختلف سازمان از یکدیگر سازمان را در رسیدن به اهدافش یاری می کند. بسیاری از مدیران هنوز به حسابرسی داخلی به صورت سنتی نگاه کرده و اطمینان چندانی به نقش و اهمیت آن در سازمان ندارند در حالی که تحولات زیادی در کارکردها و نقش سازمانی حسابرسی داخلی به وجود آمده است. حسابرسی داخلی نیز مانند سایر بخشهای سازمان باید در جهت اهداف سازمان بطور مؤثر عمل کرده و به ایجاد ارزش افزوده در سازمان کمک کند. در این مقاله سعی شده کارکردهای حسابرسی داخلی و نقاط تماس آن با سایر قسمتهای سازمان توضیح داده شود.
حسابرسی داخلی در سازمان
در دهه های اخیر تعاریف فراوان و گوناگونی توسط مراجع و صاحبنظران امور مالی و حسابداری در مورد حسابرسی داخلی ارائه شده است و سرانجام انجمن حسابرسان داخلی آمریکا در ژوئن 1999 در هیأت مدیره انجمن به اتفاق آرا تعریف جدیدی از حسابرسی داخلی به شرح زیر ارائه کرده است:
‹‹
حسابرسی داخلی فعالیتی مشاوره‌‌ای ، اطمینان آور ، مستقل و بی طرفانه است که به منظور افزودن ارزش و بهسازی عملیات سازمان طراحی میشود . هدف آن کمک به سازمان برای نیل به اهداف خود از طریق ارزیابی و بهسازی کارآیی فرایندهای مدیریت خطر، کنترل و نظارت سازمانی، با رویکردی منظم و منضبط است .››
متأسفانه بیشتر سازمانها وظیفة اصلی حسابرسی داخلی را بررسی کفایت کنترل های داخلی و قابلیت اتکای اطلاعات صورتهای مالی تعیین کرده اند. اما در حال حاضر همان طور که از این تعریف برمیآید دامنة فعالیتهای حسابرسی داخلی به مراتب بیش از پیش گسترش یافته است آنها به بررسی کارایی عملیات، قابلیت اتکای فناوری اطلاعات، اثر بخشی و کارایی معاملات تجاری داخل و خارج از کشور، کمک به بهبود فرایندها و عملیات شرکت و نظارت بر رضایت مشتریان میپردازند. این وظیفه جدید در کنار همان کارکرد قدیمی یعنی جست جو و کشف تقلب، صورت میگیرد. به عبارتی دیگر، دامنة فعالیت آنها به مراتب از فضای کنترل مالی و نقش مباشرتی سنتی فراتر رفته است. از این زمان حسابرسان داخلی هم موقعیت موجود را درک کرده و تصمیم گرفتند از نقش حمایتی خود فراتر رفته و نقش پویاتر و اساسیتری در ساختار مدیریت داشته باشند و خدمات متنوعی را ارائه دهند. مدیریت نیز به گسترش خدمات ارائه شده از سوی آنها واکنش خوبی نشان داد و حسابرسان داخلی نقش و اهمیت بیشتری در بهبود عملیات سازمان پیدا کردند. این نقش نوین نیز برای مدیریت به مراتب ارزشمند تر بود زیرا توصیه حسابرسان داخلی غالباً مفیدتر از توصیههایی بود که نوعاً از طرف حسابرسان مستقل ارائه می گردید و مهمتر آنکه یافته ها در داخل سازمان باقی مانده و منتشر نمیشود.
به طور کلی حسابرسی داخلی طراحی و اثر بخشی سیستم کنترل را ارزیابی میکند. یک سیستم کنترل داخلی که از طراحی خوب برخوردار باشد اطمینان می دهد، که اهداف سازمان با هزینه های معقولی انجام خواهد شد . منظور از سیستم کنترلی کارا سیستمی است که آنچه در هر مرحله طراحی مد نظر بوده به انجام برساند .
اداره کنندگان واحد تجاری که از خدمات حسابرسی داخلی بهرهمند می شوند، هیئت مدیره و مدیران اجرائی واحد تجاری هستند. ارائه اطلاعات مربوط به کفایت و کارآیی نظام کنترل های داخلی و کیفیت عملکرد واحد تجاری به مدیریت ، از مسئولیتهای حسابرسان داخلی است. اطلاعاتی که به هر یک از حوزههای مدیریت و مدیران ارائه میشود، ممکن است با توجه به نیازها و خواستههای آنان، از لحاظ شکل و جزئیات متفاوت باشد. حسابرسی داخلی با بررسی و ارزیابی عملکرد واحدها و بخشهای تابعه نسبت به عملکرد مناسب مدیران واحدها در جهت منافع سازمان، اطمینان میدهد. دامنة فعالیتهایِ وسیع و جامعِ حسابرسی داخلی، بررسی ادواری و ضمنی سازمان توسط حسابرسیداخلی و استقرار حسابرسیداخلی در داخل سازمان، حسابرسی داخلی را مرجعی مناسب و صاحب صلاحیت برای کنترل و ارزیابی تصمیم گیریهای مدیران ساخته است. برقراری و پیاده سازی حسابرسیداخلی نقطهای برای شروع یک سیستم مدیریت پیشرفته است و به تبع آن برقراری یک نگرش مناسب برای حسابرسیداخلی یکی از مهمترین اقدامات است. برای دستیابی به اهداف حسابرسی داخلی نیز باید سطح بالایی از عملکرد و اثربخشی در حسابرسیداخلی وجود داشته باشد.

حسابرسی داخلی و حسابداری مدیریت
به دلیل ویژگیهای کاری و عملیاتی حسابرسی داخلی و حسابداری مدیریت دارای نقاط مشترک فراوانی هستند. حسابرسی داخلی نوین به دلیل مهارت حسابرسانش، ارائه پیشنهاد برای همه جنبههای سازمان، اختیارات و استقلال تاریخیاش در موقعیت خوبی برای ایجاد مشارکتی سازنده با سایر قسمتهای سازمان، قرار گرفته است. وسعت آموزشها، حسابرسان را قادر به درک فرایندهای تجاری و تولید و مشارکت در امر بهبود آن کرده و اختیار حسابرسی برای کمک به سازمان در جهت نگهداری و بهبود مستمر محیط کنترلی موجب ایجاد فرصتی برای حسابرسی داخلی در ایفای نقش فعال برای بهبود سازمانها شده است. حسابرسی داخلی دائماً نسبت به علائم هشدار دهنده ساختار هزینه یابی و مراکز هزینه از طریق رسیدگی به آنها حساسیت نشان میدهد و از این طریق آشکارا در استفاده بهینه از منابع و کارایی سازمان مشارکت میکند. حسابرسان داخلی می بایست بر تمامی مراحل پیادهسازی و استفاده از سیستم های هزینهیابی نظارت کنند. آنها میبایست از همان مراحل ابتدائی پیاده سازی سیستم ها و در جلسات طراحی محصول، جلسات مهندسی تولید و جلسات برنامهریزی و کنترل تولید شرکت کنند. علاوه بر این، حسابرسان داخلی با ردیابی شاخصهای ضایعات ، ارزیابی اثربخشی و کارایی، حسابرسی عملیاتی را گسترش می دهند و به طور کلی بهعنوان یک ارزیاب مستقل، حسابرسان میتوانند مشاهده کنند، درخواست نمایند و فرصتهای حذف اتلاف و ساده سازی عملیات را بشناسانند.
حسابرسان داخلی محرکی برای پذیرش سیستم های جدید توسط مدیران بوده و در پیاده سازی موفقیتآمیز و نگهداری مؤثر سیستم های اطلاعاتی نقش دارند و نیاز به تغییرات سیستم های اطلاعاتی را تشخیص میدهند.
بنابراین، برخی اطلاعات به دست آمده در طول حسابرسی داخلی ممکن است مورد استفاده مراجع و نهاده های بررسی کننده ای چون ارائه کنندگان خدمات مشاوره مدیریت و حسابداران مدیریت (وبالعکس) قرار گیرد که در جست جوی راهکارهایی برای بهبود عملکرد سازمان هستند.
از سوی دیگر، بسیاری از نوشتارهای مربوط به مضامین مدیریت در 30 سال گذشته در بارة مفهوم کنترل بحث کرده اند. بزرگان و نظریه پردازان علم مدیریت همگی به شکلها و تعاریف متفاوت کنترل را به عنوان یکی از وظایف مدیریت شناسایی کردهاندو مدتها است که مدیران سازمان موفق دریافتهاند که کنترل بدون جانبداری و اغماض مکمل سازماندهی و هدایت بوده و میتواند عملکردها را سنجش، ارزیابی و اصلاح کند و از انجام کامل برنامه ها اطمینان دهد. در سازمانهای کشورمان کنترل مؤثر و بدون جانبداری حلقه گم شده در فعالیتهای اجرائی مدیران است و اثربخشی عملکردها را با چالش جدی روبه رو ساخته است و از آنجا که حسابرسی داخلی نقش مهمی در فرایند کنترل ایفا می کند توجه و استفاده بهینه از توانائی و قابلیتهای حسابرسی داخلی مزایای فراوانی برای مدیران دارد.
آنچه که مدیران باید از آن آگاهی داشته باشند این است که حسابرسی داخلی با داشتن چهار شرط کلی اثر بخش خواهد بود که این شروط عبارتند از: 1) برطرف کردن نیازهای ذینفعان، 2)دستیابی به ظرفیتهای بهترین سطح(کلاس)، 3) به کارگیری استانداردهای حرفهای قابل اجرا، 4) اندازهگیری نتایج. البته این شروط بسیار کلی در نظر گرفته شده اند. رویکرد حسابرسی داخلی باید اصولی , منطقی و شامل روشهای کنترل و بررسی نهایی کار باشد. حسابرس داخلی باید شواهد و مدارک کافی را برای همه نتیجه گیریها و قضاوتهای خود به دست آورد.


دانلود با لینک مستقیم


پروژه کارآموزی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد