فایلکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فایلکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق درمورد نقش نماز

اختصاصی از فایلکو تحقیق درمورد نقش نماز دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق درمورد نقش نماز


تحقیق درمورد نقش نماز

دسته بندی : معارف اسلامی _ مذهبی ،

فرمت فایل:  Image result for word ( قابلیت ویرایش و آماده چاپ

فروشگاه کتاب : مرجع فایل 

 


 قسمتی از محتوای متن ...

تعداد صفحات : 3 صفحه

بسم الله الرحمن الرحیم موضوع : در پاسخ دوستی که بگوید مگر خدا به نماز خواندن ما احتیاج دارد می گویم .
.
.
به نام آنکه انسان را با عقل و هوش و درایت آفرید و از این آفرینش به خود تبریک گفت و نماز را پسندیده ترین رابطه بین خالق و مخلوق قرار داد، تا بشر بتواند خود را از خاک به افلاک برساند و تقوی را زیباترین لباس برای ادامه‌ی پاک بودن روح و روانش دوخت تا پلکان تعالی را یک به یک پیموده و خدا گونه شدن را آرمان خود قرار دهد.
زندگی اصولی (نه زندگی باری به هر جهت) هر فرد مسلمان بر پایه‌ی نماز و تقوی استوار است.
در حقیقت، امر خدای مهربان برای برپایی نماز به بندگانش به این منظور است که انسان را در یک چارچوب تربیتی قرار دهد تا او بتواند توسط این حبل المتین پرهیزگاری خود را امنیت بخشد.
در واقع در پاسخ دوستی که بگوید مگر خدا به نماز خودندن ما احتیاج دارد می گویم: یقیناً اقامه‌ی نماز هر شخص از روی احتیاج برای حفظ حرمت و کرامت و تعالی خود آن فرد است.
والا تمامی فرشتگان و ملاک دائماً در رکوع و سجود حضرت حق هستند.
در قرآن کریم به این آیه اشاره شده است (وارکعوا مع الراکعین) معنای ابتدایی این آیه این است ، (رکوع کنید با رکوع کنندگان) تفسیر برتر آنست که هر چیز را که خداوند آفریده است، اعم از کوهها، اقیانوس ها، درختان و رودها، همه دارای قوس طبیعی هستند حتی حیوانات هم با چهار پا خلق شده اند، یعنی همه در حال رکوع حق تعالی هستند.
فقط انسان است که بر روی دو پا راست و مستقیم آفریده شده است و چون انسان دارای عقل و شعور است باید با درایت خود، در مقابل عظمت و بزرگی خالق یکتا سر تعظیم فرود آورد و نماز او از سر اخلاص خوانده شود و حدود و شعور تقوی را رعایت نموده و با پتک بر سر نفس اماره بکوبد و در میان تمامی مخلوقات جهان، فقط انسان عهده دار چنین امر خطیری است.
زیرا اوست که با تقوی می تواند از کشاکش بین نفس اماره و لوامه سربلند بیرون آمده و این جهاد اکبر را با پیروزی به خاتمه برساند و نماز را برای خشنودی و رضای حق تعالی و آرامش درونی خود بر پا دارد، و در مسیر تکامل و متعالی شدن، خود را به فلاح و رستگاری برساند.
انسان در روز با خواندن نمازهای یومیه‌ی خود چندین بار آیه‌ی (الله الصمد) را تکرار می کند و از این آیه‌ی شریفه نتیجه می گیریم که خداوند کریم به نماز خواندن ما احتیاج ندارد واوست که از هر چیز و هر کس بی نیاز است و همه‌ی عالم به او نیازمند هستند.
  متن بالا فقط تکه هایی از محتوی متن مقاله میباشد که به صورت نمونه در این صفحه درج شدهاست.شما بعد از پرداخت آنلاین فایل را فورا دانلود نمایید 

 

 


  لطفا به نکات زیر در هنگام خرید دانلود مقاله :  توجه فرمایید.

  • در این مطلب،محتوی متن اولیه قرار داده شده است.
  • به علت اینکه امکان درج تصاویر استفاده شده در ورد وجود ندارد،در صورتی که مایل به دریافت  تصاویری از ان قبل از خرید هستید، می توانید با پشتیبانی تماس حاصل فرمایید.
  • پس از پرداخت هزینه ،ارسال آنی مقاله یا تحقیق مورد نظر خرید شده ، به ادرس ایمیل شما و لینک دانلود فایل برای شما نمایش داده خواهد شد.
  • در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون بالا ،دلیل آن کپی کردن این مطالب از داخل متن میباشد ودر فایل اصلی این ورد،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد.
  • در صورتی که محتوی متن ورد داری جدول و یا عکس باشند در متون ورد قرار نخواهند گرفت.
  • هدف اصلی فروشگاه ، کمک به سیستم آموزشی میباشد.

دانلود فایل   پرداخت آنلاین 


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق درمورد نقش نماز
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد