فایلکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فایلکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله کامل درباره کلیات استان گلستان 42 ص

اختصاصی از فایلکو دانلود مقاله کامل درباره کلیات استان گلستان 42 ص دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 42

 

موقعیت جغرافیایی

کلیات استان گلستان

استان گلستان در محدوده مختصات جغرافیایی 5600-5400 طول خاوری و 3630-3815 عرض شمالی و در بین استان‌های مازندران، سمان و خراسان قرار دارد.

استان گلستان در شمال و شمال شرق کشور بین طول‌های جغرافیایی َ51 ْ53 تا َ56 ْ19 شرقی و عرض‌های 30َ ْ36 تا َ08 ْ38 شمالی قرار دارد. مساحت این استان 20893 کلیومتر مربع بوده و مرکز آن شهر گرگان با ارتفاع 13 متر از سطح دریا می‌باشد.

جایگاه ویژه زمین‌شناسی

از دیدگاه زمین‌شناسی، ساختمان این استان در دو پهنه زمین‌ساختی متفاوت قرار گرفته است. بخش شمال استان، پاره‌ای از صفحه توران و بخش جنوبی جزئی از ایران است و روزگاری بین این دو صفحه اقیانوسی به نام پالئوتتیس وجود داشته است.

تاثیر تابش آفتاب بر حرارت داخلی ساختمان

در اینجا با مشخص شدن تاثیر تابش آفتاب در سطوح مختلف می‌توان تاثیر این تابش را بر فضای داخلی ساختمان نیز مورد بررسی قرار داد. بدین‌منظور ابتدا به توضیح انواع تبادل حرارتی پرداخته نحوه‌ی انتقال حرارت خورشید از طریق دیوارها، سقف و پنجره‌های ساختمان به فضای داخلی آن را مورد بررسی قرار می‌دهیم، سپس به نحوه عملکرد اجزای مختلف ساختمان می‌پردازیم.

ضریب جذب انرژی حرارتی خورشید در رنگ‌های مختلف

نوع رنگ

درصد جذب

سفید

10-15

سید روغنی

20-30

سفید مرمری

40-50

خاکستری متوسط

60-70

سیاه براق

80-85

مات

90-95

تابش آفتاب بر پنجره

تابش آفتاب بر پنجره‌های ساختمان تاثیر زیادی در تغییر هوای داخلی آن دارد، بویژه زمانی که آفتاب به‌طور مستقیم به داخل بتابد، تاثیر حرارتی پنجره بسیار بیشتر از دیوارهاست و فضای داخلی بلافاصله پس از دریافت پرتو مستقیم آفتاب گرم می‌شود. اگر ساختمان از مصالح ساختمانی سبک ساخته شده باشد، این افزایش گرما بیشتر محسوس خواهد بود. یکی از ویژگی‌های معماری مدرن، استفاده‌ی زیاد از سطوح شیشه‌ای در ساختمان است.

جهت و زاویه تابش پرتوهای خورشید

این زاویه، زاویه‌ای است که بین صفحه‌ای از خط استوا می‌گذرد و خطی که مرکز زمین و خورشید را به هم متصل می‌کند، ایجاد می‌شود و در طول سال از 5/23 درجه به طرف بالای صفحه‌ی استوا تا 5/23 درجه بطرف پایین صفحه استوا یعنی 47 درجه تغییر می‌کند.

عرصه:

تعدادی از فضاها و عملکردهای سازگار را که با هم وابستگی دارند و در بخش مشخصی از نقشه طرح مکان‌یابی می‌شود، عرصه می‌گویند.

عرصه‌های مختلف در خانه مسکونی

عرصه زندگی خانوادگی شامل (نشیمن خانوادگی، آشپزخانه) که امکان دور هم بودن و تجربه‌ی زندگی گرم خانوادگی را فراهم می‌آورند.

عرصه زندگی خصوصی شامل (اتاق خواب، حمام) که شرایط لازم برای زندگی شخصی افراد خانواده را فراهم می‌کند.

عرصه پذیرایی و مراسم شامل (اتاق نهارخوری و فضای ورودی) که برای برقراری ارتباط با دوستان و همسایگان و ایجاد رابطه عاطفی با افراد خانواده می‌باشد.

عرصه خدمات شامل (پارکینگ، انباری) که تسهیلات لازم را در اختیار افراد خانواده قرار می‌دهد و امکان آسایش را برای آنها فراهم می‌آورد.

عرصه فضاهای باز و حیاط که امکان زندگی در فضاهای باز و ارتباط با طبیعت را برای افراد خانواده تامین می‌کند.

تابش آفتاب

بطور کلی تابیش آفتاب با ساطع شدن پنج نوع اشعه، یک ساختمان را تحت تاثیر قرار می‌دهد. این پنج نوع اشعه به ترتیب اهمیت عبارتند از:

اشعه مستقیم با طول موج کوتاه

اشعه پراکنده شده از آسمان با طول موج کوتاه

اشعه منعکس شده از سطوح اطراف با طول موج کوتاه

اشعه ساطع شده از زمین و اجسام گرم شده با طول موج بلند (بازتاب حرارتی)

اشعه ساطع شده از ساختمان به آسمان با طول موج بلند (بازتاب حرارتی)

تابش آفتاب و تاثیر آن بر ساختمان و محیط اطراف

نور خورشید همیشه برای ایجاد روشنایی طبیعی در یک ساختمان مورد نیاز است، اما از آنجا که این نور سرانجام به حرارت تبدیل می‌شود، باید میزان تابش مورد نیاز برای هر ساختمان با توجه به نوع آن ساختمان و شرایط اقلیمی محل آن تعیین گردد.

انرژی خورشدی جذب شده در دیوارها

مقدار انرژی خورشدی جذب شده در دیوارهای خارجی ساختمان، به رنگ خارجی آن دیوارهای بستگی دارد. سطوح سفید و براق تنها حدود 15درصد انرژی خورشید دریافت شده را جذب می‌نماید. رنگ‌های معمول روشن مانند: کرم یا خاکستری روشن حدود 40 تا 50درصد، رنگ‌های تیره مانند خاکستری تیرهف سبز و قرمز 60 تا 70درصد و رنگ‌های سیاه 80 تا 90 درصد انرژی خورشیدی دریافت شده را جذب می‌نمایند.


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله کامل درباره کلیات استان گلستان 42 ص
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد