فایلکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فایلکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود تحقیق کامل درباره باطری

اختصاصی از فایلکو دانلود تحقیق کامل درباره باطری دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 5

 

باطری

باطری یا قوه منبعی است از الکتریسیته ساکن که برای به کارگیری دستگاه‌های الکتریکی یا در اتومبیل مصرف می‌کنیم. همان طور که از نامش برمی‌آید قوه است و در خواب نیز نیاز شما به نیرویی خارج از وجود خودتان به شکل قوه شکل می‌گیرد. اگر ببینید باطری یا قوه‌ای از دیگری گرفتید خواب شما می‌گوید به کمک دیگران نیازمندید اما به روی خود نمی‌آورید و غرورتان اجازه ابراز این احتیاج به کمک را نمی‌دهد. چنانچه ببینید که کسی از شما باطری گرفت، یک آدم مجهول به کمک شما نیازمند خواهد شد که معلوم نیست بتوانید برای او مفید واقع شوید زیرا همیشه تصور ما در مورد خودمان مثبت است. اگر دیدید که باطری اتومبیل شما سوراخ شده یا برق نمی‌دهد گویای ضعف نیروی شماست و اگر باطری را ترمیم کردید به جبران ضعف خود توفیق خواهید یافت. به هر حال باطری و قوه نماینده قدرت‌های خارج از وجود و شخصیت ما هستند و اندازه آن‌ها به اندازه باطری و قوه‌ای که در خواب می‌بینید بستگی دارد. قوه و باطری کوچک کمک مختصر است و باطری بزرگ یاری موثر و عظیم.

نکات طلایی در افزایش طول عمر باطری ها

اصول استفاده از باطری های لیتیومی :

امروزه تقریبا تمامی وسایل الکتریکی و الکترونیکی داخل منزل برای تغذیه خود از برق شهر استفاده می کنند که یک منبع انرژی فراوان و نسبتا ارزان است. اما در صورتی که یک دستگاه الکتریکی در خارج از منزل نیاز باشد، در آن زمان است که استفاده باطری برای تغذیه مطرح می شود. در میان باطری ها نیز نوعی بهتر است که زمان طولانی تری دوام داشته باشد. باطری های سربی آن نوعی است که بعد از اتمام باید دور انداخته شوند که عمر کمی داشته و بسیار ارزانند. باطری های نیکلی نیز باطری هایی هستند که پس از اتمام دوباره قابل شارژ هستند و معمولا برای واکمن ها و پخش کننده های CD به کار می رود. اما نوع دیگر باطری ها که آنها هم قابل شارژ هستند و در دوربین های دیجیتال، رایانه های همراه و تلفن های همراه و ... به کار می روند. در باطری های قابل شارژ طول عمر در دو مفهوم به کار می رود. یکی مدت زمانی است که انرژی باطری به پایان می رسد و باید دوباره شارژ شود که به آن عمر یک دوره گویند . دیگری زمانی است که باطری بعد از ده ها و یا صدها بار شارژ شدن خاصیت خود را از دست می دهد و باید دور انداخته شود و تعویض گردند که به آن عمر واقعی گویند.

امروزه تحقیقات و بررسی ها برای ساخت باطری به شدت بر روی نوع لیتیومی متمرکز شده است به طوری که تمامی باطری های آینده بر این اساس ساخته خواهند شد. باطری های لیتیومی نسبت به انواع دیگر باطری ها مزایای بسیاری دارد . ما نیز بحث خود را به این نوع باطری ها محدود می کنیم. زیرا این نوع نسبتا گران است و با نگهداری درست و استفاده اصولی می توان عمر واقعی باطری را افزایش و هزینه را کاهش داد.

چه باید کرد؟

معمولا برای رایانه های همراه عمر باطری را بین 5/1 تا 3 سال تعیین می کنند و بعد از این مدت عمر باطری به پایان خواهد رسید و باید تعویض گردد. اما بسیار مشاهده که یک باطری برای این نوع رایانه ها حتی کمتر از یک سال عمر می کند. در آن زمان است که قضاوت هایی از قبیل تقلبی بودن ، بد بودن نوع و ... مطرح می شود.

گاهی نیز اشکال را از رایانه فرض می کنند. اما اشکال از طریق مصرف است . با رعایت اصول می توانید حداکثر استفاده را نه تنها از باطری رایانه همراه خود ، بلکه از هر نوع باطری شارژی دیگر داشته باشید. همانطور که می دانید مکانیزم کار کلیه باطری ها بر اساس تبدیل انرژی شیمیایی به الکتریکی است. زمانی که یک باطری که حتی بدون استفاده در جایی قرار داده شده باشد پس از مدت زمانی به علت فعل و انفعالات درونی انرژی خود را از دست داده و به اصطلاح خالی می شود. اما گاهی این سکون و عدم استفاده به فساد باطری منجر خواهد شد. بنابراین اولا در هنگام خرید باطری به تاریخ تولید آنها توجه کنید. ثانیا از خرید باطری یدک خودداری کنید. بسیار اتفاق می افتد که به علت آینده نگری یک باطری به عنوان یدک خریداری شده و به مدت طولانی بدون استفاده باقی می ماند. اما در زمان خرابی باطری اول متوجه فساد باطری یدک خواهیم شد.

باطری ها جای خنک را دوست دارند. اما باید توجه داشت که باید از یخ زدن باطری ها به شدت جلوگیری کرد. هنگامی که باطری را از دستگاه جدا می کنید آن را در جای خنک نگهداری کنید . بسیار اتفاق افتاده است که وقتی یک باطری خالی شده است آن را داخل آب گرم انداخته اند . پس از خروج باطری برای مدت کوتاهی دوباره کار کرده است. اما اگر توجه کنید این تجربه نه تنها با صحبت قبلی تناقضی ندارد بلکه آن را تایید می کند. البته باید توجه داشت که رطوبت برای باطری ها مضر است. چون ممکن است پایانه های آن اکسید شده و باطری غیر قابل استفاده شود. نکته بسیار مهم و شاید مهمترین امر در افزایش طول عمر باطری که کمتر به آن توجه می شود آن است که تا کاملا باطری خالی نشده است نباید آن را شارژ کرد.

همچنین هنگامی که کاملا باطری شارژ نشده است نباید مورد استفاده قرار گیرد. گاهی برای این که همیشه یک باطری با انرژی کامل داشته باشیم پس از کمی استفاده آن را شارژ می کنیم و یا بعد از این که باطری خالی مدتی شد تصور می کنیم که برای ما کافی است شارژ آن را متوقف می کنیم . اما هر دو این کارها به کاهش عمر واقعی باطری می انجامد.

در رایانه های همراه هر باطری در طول یک ماه حداقل باید یک بار به طور کامل استفاده شود . در ضمن در هنگامی که از رایانه و یا هر دستگاه دیگر استفاده نمی کنیم بهتر است باطری را از آن خارج کنیم. اگر قصد استفاده از باطری را برای مدت زمان نسبتا طولانی نداریم بهترین حالت آن است که باطری در حالتی باشد که 40% از انرژی آن باقی مانده است. هرگز باطری خالی و یا کاملا پر را برای مدت طولانی بلا استفاده نگذارید . در پایان یادآور می شوم که برای شارژ هر باطری از شارژ کننده مخصوص آن استفاده کنید.

راههای نگهداری باطری

در نگهداری باطری های گوشی های تلفن همراه نکاتی نیز باید رعایت شود تا عمر باطری و زمان استفاده از آن افزایش یابد.

کاربران گوشی های تلفن همراه می توانند از طریق تنظیمات مختلف دستگاه میزان مصرف باطری خود را در حد نیاز تنظیم کنند به طور مثال نور پس زمینه صفحه نمایش را می توان کم و زیاد کرد و نور کم با مدت زمان شارژ باطری رابطه مستقیم دارد.

بلندی صدای زنگ های گوشی و حالت لرزاننده ، یکی از عواملی است که مدت زمان استفاده از باطری را کاهش می دهد و بارعایت این نکات می توان از آنها در جهت کاهش زمان عمر باطری استفاده کرد.

زمانی که باطری را شارژ می کنید، اجازه دهید این شارژ تا 100درصد ادامه داشته باشد و چند دقیقه هم پس از شارژ شدن کامل صبر کنید، سپس دستگاه را از حالت شارژ خارج کنید.

شارژ ناقص دستگاه ، ماندگاری شارژ را کم می کند.


دانلود با لینک مستقیم


دانلود تحقیق کامل درباره باطری
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد