فایلکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فایلکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

پاورپوینت کدینگ و اینکدینگ اطلاعات در شبکه‌های کامپیوتری و مفاهیم انتقال داده

اختصاصی از فایلکو پاورپوینت کدینگ و اینکدینگ اطلاعات در شبکه‌های کامپیوتری و مفاهیم انتقال داده دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

پاورپوینت کدینگ و اینکدینگ اطلاعات در شبکه‌های کامپیوتری و مفاهیم انتقال داده


پاورپوینت کدینگ و اینکدینگ اطلاعات در شبکه‌های کامپیوتری و مفاهیم انتقال داده

دانلود پاورپوینت کدینگ و اینکدینگ اطلاعات در شبکه‌های کامپیوتری و مفاهیم انتقال داده که شامل 43 اسلاید و بشرح زیر میباشد:

نوع فایل : PowerPoint

چکیده

در این پاورپوینت سعی شده است که تمامی مطالب بصورت آسان برای درک بهتر مفاهیم ارائه گردد. در جمع آوری این کمک پایان نامه از کتاب نقل وانتقال اطلاعات (استالینگ) استفاده شده است که تلاش بر این شده مطالبی مفید درباره‌ی کدینگ و اینکدینگ اطلاعات در شبکه‌های کامپیوتری ارائه شود. با امید آنکه با مطاله‌ی این کمک پایان نامه به تمامی اهداف آموزشی از پیش تعیین شده خود برسید.

کدینگ و مدالاسیون

در رسانه سیگنال ها به شکل‌های مختلف قابل انتقال هستند. اما چگونه پیام به سیگنال تبدیل شود. برای پاسخ این سئوال می‌بایست نوع پیام و نوع سیگنال مورد نیاز جهت انتقال اطلاعات در روی رسانه در نظر گرفته شود. ……

انتقال داده‌های آنالوگ و دیجیتال

واژه آنالوگ و دیجیتال صراحتاً به ترتیب به پیوسته و گسسته اتلاق می‌شود. این دو واژه به دفعات در تبادل داده حداقل در سه زمینه به کار می‌رود: داده، سیگنالینگ (سیگنال دهی) و انتقال. به طور خلاصه، داده را عنصری (واحدی) می‌نامیم که مفهوم یا اطلاعاتی را حمل می‌کند. سیگنال ها نمایش‌های الکتریکی یا الکترو مغناطیسی داده هستند.

داده ها و سیگنال ها

سیگنال‌های آنالوگ برای نمایش داده‌های آنالوگ و سیگنال‌های دیجیتال برای نمایش داده‌های دیجیتال به کار رفتند. عموماً داده‌های آنالوگ تابعی از زمان بوده و طیف فرکانس محدودی را اشغال می‌کنند. ……….

مدولاسیون

فرآیند کدگذاری داده منبع روی سیگنال حاملی با فرکانس  است. همه تکنیک‌های مدولاسیون شامل عملی روی یک یا سه پارامتر حوزه فرکانس، یعنی دامنه، فرکانس و فاز است.

تبدیل دیجیتال به دیجیتال

 کدبندی یا تبدیل دیجیتال به دیجیتال، تبدیل پیام‌های دیجیتال به سیگنال‌های دیجیتال است. برای مثال کامپیوتری را در نظر بگیرید که می‌خواهد اطلاعاتی را به پرینتر ارسال کند. اطلاعات کامپیوتر و نیز سیگنال روی کابل پرینتر بصورت دیجیتال می‌باشند. …

کدینگ قطبی

جوید. لذا در اغلب فرم‌های کدینگ قطبی (polar) مولفه یDC پایینی دارند. هر چند انواع مختلفی از کدینگ وجود دارد. اما ما تنها به سه نوع آن می‌پردازیم.در شکل 2-3 انواع کدینگ قطبی polar ارائه شده است.

دوفازی

مجموعه ی کد کردن دیگری با عنوان دو فاز دسته بندی شده اند که بر محدودیت‌های کدهای NRZ غلبه می‌نمایند. دو مورد از آن ها تکنیک‌های منچستر و منچستر تفاضلی است. که به طور متداول استفاده می‌شوند…….

کدینگ دو قطبی

در این روش کدینگ از سه سطح ولتازمثبت،منفی و صفر (مانند RZ) برای ارسال بیت ها استفاده می‌شود. از سطح صفر برای ارسال بیت صفر واز سطوح مثبت و منفی بطور متوالی جهت ارسال یک استفاده می‌شود.

سه نوع متداول این نوع کدینگ شامل HDB3,B8ZS,AMI می‌باشد.کدینگ AMIساده ترین (Alverternate mark inversion) نوع کدینگ دو قطبی(Bipolar) است.بدین ترتیب که برای ارسال بیت صفر از سطح ولتاز صفر و برای ارسال یک ا ز سطوح مثبت و منفی بطور متوالی استفاده میشود.

روش B8ZS تفاوتی با روش AMIندارد. مگر هنگامی که بیش از هشت بیت صفر متوالی در پیام مشاهده شود. در این حالت برای سنکرون کردن سیستم بسته به علامت پالس قبل از ارسال صفر ها،بیت پنجم را هم علامت بیت یک قبل از صفرها و سپس یک پالس معکوس، یک پالس صفر سپس پالس هم علامت پالس قبلی و در نهایت پالس معکوس ارسال می‌شود……

تبدیل سیگنال‌های دیجیتال به آنالوگ

 هنگامی که می‌خواهید سیگنالهای دیجیتال را در محیط هایی انتقال دهید که توانایی حمل سیگنالهای دیجیتال را ندارند. می‌بایست آنها را به سیگنال‌های آنالوگ تبدیل کنید. …

روشهای متداول در این تبدیلات

روش FSK

BFSK نسبت به ASK کمتر به خطا حساس است. روی خطوط صوتی معمولاً تا 1200bps کاربرد دارد. همچنین به طور متداول در فرکانس‌های بالا (3 تا 30MHz) مورد استفاده است. در شبکه‌های محلی که از کابل کواکسیال استفاده می‌شود، حتی فرکانس‌های بالاتر هم به کار می‌روند.

PSK چهار سطحی

شکل مثالی از کد کردن QPSK را نشان می‌دهد. هر یک از دو رشته مدوله شده سیگنالی BPSK است که نصف سرعت انتقال رشته بیت اصلی را دارد. بنابراین سیگنال‌های ترکیبی سرعت نمادینی دارند که نصف سرعت بیت ورودی است. به یک زمان نماد دیگر توجه کنید که یک تغییر فاز 180 درجه  امکان پذیر شده است.

تبدیل سیگنال‌های آنالوگ به دیجیتال

شکل توضیح داده شده است و نشان می‌دهد که داده صوتی دیجیتالی شده و سپس به سیگنال آنالوگ ASK تبدیل می‌گردد. این عمل موجب می‌شود تا انتقال دیجیتال به صورت آن چه که در فصل 3تعریف شد صورت گیرد….

وسیله به کار رفته در تبدیل داده آنالوگ به دیجیتال برای ارسال و به دنبال آن دریافت داده آنالوگ اصلی از دیجیتال را رمزبردار/رمزگذار (codec) می‌گویند

با توجه به ماهیت آنالوگ پیام ها گاهی نیاز به تبدیل این پیام ها به صورت دیجیتال است. از جمله مهمترین پیام‌های آنالو گ می‌توان بصورت (پیام‌های تلفنی) اشاره نمود.

مدولاسیون پالس کد شده

روش PCM با استفاده از مکانیزهای پالسهای تولید شده توسط PAM را اصلاح و انها را به سیگنالهای دیجیتال مناسب تبدیل می‌کند…

مدولاسیون کد پالس

شکل مثالی را نشان می‌دهد که در آن سیگنال اصلی با پهنای باند B محدودیت باندی دارد. نمونه‌های PAM با سرعت 2B اخذ می‌شوند، و یا می‌توان گفت هر یک بار نمونه برداری می‌گردند. ……

مدولاسیون دامنه

مدولاسیون زاویه

ویژه ی رشته های مهندسی کامپیوتر، فناوری اطلاعات IT ، سخت افزار ، نرم افزار و .......

این فایل پاورپوینت که با زحمت فراوان گرداوری، تایپ و تدوین شده ،جهت یادگیری سریع ، ارایه و کنفرانس و... در خدمت شما دانشجویان و اساتید محترم خواهد بود.

*هدف ما راحتی شماست*


دانلود با لینک مستقیم


پاورپوینت کدینگ و اینکدینگ اطلاعات در شبکه‌های کامپیوتری و مفاهیم انتقال داده
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد