فایلکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فایلکو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود تحقیق کامل درمورد قطعات کامپیوتر (شناخت قطعات)

اختصاصی از فایلکو دانلود تحقیق کامل درمورد قطعات کامپیوتر (شناخت قطعات) دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود تحقیق کامل درمورد قطعات کامپیوتر (شناخت قطعات)


دانلود تحقیق کامل درمورد قطعات کامپیوتر (شناخت قطعات)

 

 

 

 

 

 

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

فرمت فایل: Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه :39

 

بخشی از متن مقاله

قطعات کامپیوتر

قبل از پرداختن به بحث های تخصصی پیشرفته تر ، مروری خواهیم داشت بر اجزا و قطعات کامپیوتر . بدون قطعات آورده شده در زیر ، نمیتوانید کامپیوتری را مونتاژ کنید .

Case ( بدنه اصلی)

محفظه ای است که قطعات کامپیوتر در آن مونتاژ میشود . این جعبه بیشتر از فلز ساخته میشود . البته انواعی از آن نیز با پلاستیک و یا ترکیبی از فلز و پلاستیک ساخته میشوند .

Power supply (منبع تغذیه)

نیروی الکتریسیته را به دیگر اجزای کامپیوتر میرساند . منبع تغذیه معمولا همراه با بدنه اصلی کامپیوتر میباشد .

CPU (پردازنده)

در واقع ، مغز کامپیوتر است . انتخاب یک پردازنده ، مهم ترین فاکتور قدرت کامپیوترمحسوب میشود .

پنکه خنک کننده پردازنده (fan)

پنکه کوچکی ایت که در روی پردازنده نصب میشود و گرمای آن را دفع میکند . این قطعه معمولا بر روی پردازنده های مدل 486DX2  به بالا نصب میگردد .

motherboard (برداصلی)

برد سخت افزاری نسبتا بزرگی است که دیگر قطعات کامپیوتر به آن متصل میشوند . پردازنده ، حافظه اصلی ، کارت گرافیکی ، دیسک سخت ، فلاپی و درایو CD و دیگر کارتهای ورودی – خروجی بر روی برداصلی نصب میشوند  .

RAM (حافظه اصلی)

کارت های کوچک شامل RAM که در برداصلی نصب میشوند . RAM یکی از قطعات اساسی است که مورد استفاده کامپیوتر و نرم افزارهای مختلف قرار میگیرد . از حافظه اصلی اغلب با واژه SIMM ² که یک نام کوتاه شده است ، یاد میشود .

کارت گرافیکی

کارتی کوچک و قابل نصب در برداصلی و شامل چیپ های مخصوص برای تولید سیگنال هایی است . این سیگنال ها برای به نمایش درآوردن متن (Text) و گرافیک در صفحه نمایش تولید میشوند .

صفحه نمایش

یک صفحه نمایش ، مانند تلویزیون است که متن و گرافیک بر روی آن ظاهر میشود . صفحه نمایش از دستگاه های خروجی محسوب میشود .


کارت I/O

یکی دیگر از کارت های کوچک است که شامل قطعات الکترونیکی برای کنترل و شناساندن دیسک سخت ، درایو فلاپی ، پورت های سریال ، پورت های موازی و پورت بازی میباشد .

کارت های I/O شامل دونوع مختلف هستند :

کارت های IDE

کارت های SCSI

درایو فلاپی

این درایو عمل خواندن و نوشتن از دیسکت را بعهده دارد .

صفحه کلید

دستگکاهی است که انسان را قادر میکند اطلاعات موردنظر خود را وارد کامپیوتر کند.

حافظه Cach

یک کارت کوچک و یا چندین IC میابشد که باعث سرعت بخشیدن به حرکت و انتقال داده ها ، بین پردازنده و حافظه اصلی میشود .


دیسک سخت

دیسک سخت ، قطعه ای سخت افزاری برای نگهداری مگابایت ها و یا گیگابایت ها اطلاعات میابشد . دیسک سخت نه تدنها دارای گنجایشی به مراتب بیشتر از درایو فلاپی است ، بلکه میتواند اطلاعات را بسیار سریع تر از درایو فلاپی بخواند و یا بنویسید .

درایو CD-ROM

یکی از اجزای سخت افزاری کامپیوتر است که میتواند اطلاعات را از دیسک های CD که از جنس پلاستیک مدور هستند ، بخواند . این دیسک ها برای نگهداری برنامه ها و اطلاعات به کار بده میشوند . دیسک های CD برای استفاده از برنامه هایی با ظرفیت بسیار بالا ، کاملا مقرون به صرفه اند و این به دلیل گنجایش بالای آنهاست .

کارت صدا

یک کارت سخت افزاری قابل نصب بر روی برداصلی است که میتواند صداهای دیجیتالی را دیافت کرده و به صدای معمولی تبدیل کند . این صدا ممکن است موزیک ، صدای معمولی ، اکو ، استریو و یا مونو باشد .

بلندگو

درست مانند بلندگوهای پخش استریو ، این بلندگوها صدا را تقویت و پخش میکنند . همچنین میتواند صدای دیجیتالی را که توسط کارت صدا فرستاده شده است نیز پخش کنند .

مودم

یک کارت سخت افزاری قابل نصب بر روی برداصلی است . (کارت های مودم میتوانند خارج از کامپیوتر و داخل محفظه ای کوچک نیز قرار گیرند). کارت مودم قادر است اطلاعات دیجیتالی را به فرمی تبدیل کند که قابلیت انتقال در یک خط تلفن معمولی را داشته باشند . «مودم» برای برقراری ارتباط بین یک کامپیوتر ، با کامپیوترهای دیگر که در نقاط دیگر قرار دارند ، بکار برده میشود .

نوارگردان

یک قطعه سخت افزاری است که ازنواری که درون یک محفظه قرار دارد ، استفاده میکند . نوارگردان برای نگهداری اطلاعات (که اصل آنها بر روی دیسکت سخت ذخیره شده است) بکار برده میشود .

هنگامی که اطلاعات اصلی موجود در دیسک سخت به هردلیلی نابود شوند ، با کپی کردن نسخه پشتیبان موجود در نوار ، میتوان آنها را بازیابی کرد .

ماوس

وسیله دستی کوچکی است که بیشتر مورد استفاده کاربران برنامه های نقشه کشی و گرافیکی قرار میگیرد . از انواع برنامه های گرافیکی میتوان به «فتوشاپ» اشاره کرد .


قطعات دیگر

قطعات و ملزومات فراوان دیگری هم وجود دارند که میتوان به کامپیوتر متصل کرد . مانند چاپگرها و اسکنرها . از این قطعات میتوان به دلخواه استفاده کرد . این قطعات در ساختار اصلی کامپیوتر شما نقش اساسی ندارند .

انتخاب قطعات کامپیوتر ، مرحله ای دشوار و وقت گیر است ، شاید به این دلیل ساده که تنوع قطعات موجود کامپیوتر ، خریدار را دچار سردرگمی میکند .

دراینجا در مورد عواملی که به هنگام خرید کامپیوتر باید درنظر داشت توضیحاتی آورده شده است .

پردازنده

قبلا گفتیم که قدرت و سرعت کامپیوتر شما ، ارتباط مستقیم با پردازنده انتخاب شده توسط مشا دارد .

اساسا دو نوع پردازنده در بازار وجود دارد : که پردازنده هایی که توسط شرکت اینتل ساخته شده اند و آن هایی که توسط کارخانجات دیگر ساخته شده اند . از آنجا که کامپیوتر موردنظر ما از نوع پنتیوم آن هم با پردازنده اینتل است ، پردازنده های ساخت دیگر کارخانه ها فراموش میکنیم .

هنگامی که برای خرید قطعات به فروشگاه مراجعه میکنید ، میتوانید پردازنده مدل 486 را که ارزان قیمت نیز هست ، انتخاب کنید ، ولی چجرا ما این کار را توصیه نمیکنیم ؟ جواب ساده است ، چرا بر روی تکنولوژی دیروز سرمایه گذاری کنیم ؟ به کامپیوتر پنتیوم و قدرت و سرعت آن فکر کنید . سرعت پردازنده پنتیوم را به هنگام پردازش اطلاعات درنظر بگیرید ، سرعت آن را به هنگام کار با برنامه های طراحی و گرافیکی مدنظر داشته باشید .

هنگام خرید پردازنده به این نکته توجه داشته باشید که بین قیمت و سرعت آن ، تناسب وجود داشته باشد . البته میزان توانایی یک پردازنده بستگی به سرعت آن دارد . هرچه سرعت پردازش اطلاعات بیشتر باشد ، مسلما به همان نسبت ، توانایی و کارایی کامپیوتر افزایش مییابد . سرعت پردازنده با استفاده از مگاهرتز محاسبه میشود که میلیونها سیکل درثانیه است .

امروزه پردازنده های با سرعت های 133 مگاهرتز ، 166 مگاهرتز ، 200 مگاهرتز ، 233 مگاهرتز و حتی 300 مگاهرتز تولید شده اند . توصیه ما انتخاب پردازنده ای متناس با کار شما است . البته همانگونه که قبلا نیز گفته شد ، هرچه سرعت پردازنده بیشتر باشد ، متقابلا کارایی کامپیوتر کارایی کامپیوتر شما نیز افزایش مییابد .

در بازارهای جهانی پردازنده ها cyrix ارزان قیمت تر هستند . سرعت مدل c6x86p120+ این پردازنده ها حدودا 100 مگاهرتز است و مدل c6x86p200+ سرعتی معادل 150 مگاهرتز دارد . ازنظر جای سازی در برداصلی نیز پردازنده های cyrix ، کاملا شبیه به دیگر پردازنده های پنتیوم هستند . بردهای اصلی زیادی وجود دارند که با پردازنده های cyrix سازگاری دارند . البته درصورت استفاده از آنها باید ژامپرهای موجود در برداصلی را مطابق با سرعت پردازنده و همچنین ولتاژ مصرفی آن ، تغییر داد . در انتخاب پنکه خنک کننده پردازنده های cyrix ، باید خنک کننده مخصوص این پردازنده را انتخاب کنید ، زیرا گرمایی که توسط آن تولید میشود ، به مراتب بیشتر از گرمای تولید شده توسط پردازنده های Intel است .

متن کامل را می توانید بعد از پرداخت آنلاین ، آنی دانلود نمائید، چون فقط تکه هایی از متن به صورت نمونه در این صفحه درج شده است.

/images/spilit.png

دانلود فایل 


دانلود با لینک مستقیم


دانلود تحقیق کامل درمورد قطعات کامپیوتر (شناخت قطعات)
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد